تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موفقیت در شناسایی ژن N8 ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی موفق به ردیابی و تشخیص ژن N8 ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدند.

موفقیت در شناسایی ژن N8 ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: سویه ای که هم اکنون در کشور و در استان های مختلف به عنوان ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای صنعت طیور مخاطره آمیز شده از نوع H5N8 هستند و تشخیص ژن N8 تا کنون در این استان ممکن نبود که با مطالعات و بررسی های صورت گرفته، توانمندی فوق در این آزمایشگاه ایجاد شده است.

مجید روحانی نژاد افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، جزء بیماری های بسیار مهم و اخطارکردنی سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) محسوب می شود و توانمندی تشخیص دقیق و سریع تحت تایپ های مختلف این ویروس در آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی برای هدایت دستگاه های اجرائی به کانون های آلوده برای مهار و کنترل بیماری بسیار مهم و کلیدی است.

وی ادامه داد: راه اندازی آزمون تشخیصی Taqman Probe Real Time RT-PCR برای ردیابی ژن نورآمینیداز 8 (N8) ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت تایپ H5N8 مد نظر قرار گرفت و بدین منظور پرایمر های Forward و Reverse و نیز پروب از نوع Taqman انتخاب و به شرکت های سازنده ژن سفارش داده شد.

وی افزود: برای نمونه کنترل مثبت از نمونه های مثبت مورد تائید سازمان دامپزشکی کشور استفاده شد که در نهایت، این آزمون تشخیصی مهم با تلاش همکاران بخش بیوتکنولوژی آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی راه اندازی شد.

وی یادآور شد تاکنون و از ابتدای سال بیش از 4434 مورد آزمایش تشخیصی مولکولی برای شناسایی آنفلوآنزای پرندگان در آزمایشگاه این اداره کل انجام شده است.
انتهای پیام// ف ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موفقیت در شناسایی ژن N8 ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..