تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاتولوژی "آناتومیکال" روشی

رشته‌های آسیب‌شناسی و پاتالوژی در تشخیص، پیگیری و طراحی روش‌های درمانی سرطان نقش بسیار مهم و ارزشمندی دارند.

ابوالفضل باباخانی متخصص آسیب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کار آسیب شناسی در حوزه آناتومیکال در واقع تشخیص بیماری های سرطانی است که با تغییرات سلول و بافت سر و کار دارد. در واقع آسیب‌شناس یا پاتالوژیست به تشخیص تغییرات در بافت سلول ها می‌پردازد.

وی تشخیص سرطان را یکی از کارهای اصلی در حوزه تشخیصی خواند و گفت: بیماری هایی که تغییرات سلولی ایجاد می کنند با شناخت تغییرات سلولی قابل شناسایی هستند.

متخصص آسیب‌شناسی بیان کرد: بخش دیگری از آسیب شناسی، مولکولی و کلینیکال است که در آنها بیماری از طریق شاخص ها شناسایی می شود. از طرفی بررسی‌های مختلف در خصوص افزایش یا کاهش مولکول‌هایی مثل گلوکز، مس و سایر مواد در بدن و بررسی بیماری های ناشی از آنها در این حوزه قرار دارد.

باباخانی تاکید کرد: رشته های آسیب شناسی و پاتالوژی در تشخیص، پیگیری، کمک به درمان بیماری و همچنین طراحی درمان مناسب نقش بسیار مهم و ارزشمندی دارند.

وی اظهار داشت: در حوزه‌های دانشی و امکانات آموزشی، دانشگاه های کشور در رشته های آسیب شناسی و پاتالوژی بسیار قوی و کارآمد عمل می‌کنند.

متخصص آسیب شناسی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، برخی از اقدامات و طرح هایی که دولت مطرح می کند در رشته های دانشگاهی بسیار تاثیر گذارند.

باباخانی با بیان اینکه در طرح تحول کمترین توجه به گروه آسیب شناسی و پاتالوژی شد، گفت: به نظر می رسد برخی از گروه های پاتولوژی چندان مورد توجه نباشند. این در حالی است که این رشته در حوزه بیماریابی یکی از رشته های بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاتولوژی "آناتومیکال" روشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..