تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرودگاه بسته شد؛ پرواز امام خمینی (ره) به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فرار محمدرضا شاه از خاک کشور و با گذشت فراز و نشیب‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، کم کم فجر و ظفر ملت ایران پدیدار شد.  
 
شاه خائن، پس از جنایت‌های بیشمار حکومت پهلوی و به خاک و خون کشیدن خیل عظیمی از مردمی که پشت سر ولی فقیه زمان خود ایستاده بودند، زمانی که دید حتی حمایت بیگانگان هم نمی تواند حکومتش را حفظ کند، از کشور گریخت. 

به دستور بختیار، هواپیمایی كه توسط كاركنان اعتصابی «هما»‌ برای پرواز آماده شده بود تا آیت‌الله طالقانی و تعدادی از خبرنگاران، صبح روز بعد با آن به پاریس رفته  و امام خمینی (ره) را به ایران بازگردانند، در فرودگاه متوقف شد.  

خلبان این هواپیما، اعلام كرد به علت بسته شدن راه هواپیما به وسیله یك تانك و نیز اشغال برج مراقبت توسط نظامیان، امكان پرواز وجود ندارد. بختیار در نامه ای از امام راحل درخواست كرد تا سفر خود را سه هفته به عقب بیندازند تا او بتواند بدون نقض قانون اساسی، امنیت ایشان را تأمین كند. اما ستاد روحانیت مبارز در پاسخ اعلام كرد: «‌هزاران جوان مسلمان حفاظت از جان امام خمینی (ره) را برعهده می‌گیرند.» 

روزنامه كیهان با انتشار خبر كشف یك سوء قصد علیه امام خمینی (ره‌)‌، بر نگرانی مردم كه این روزها شایعات بسیاری را می‌شنیدند، افزود.

امام نیز در پیامی به مناسبت بسته شدن فرودگاه‌ها، خطاب به مردم گفتند: «‌ایادی اجانب، ‌فرودگاه‌های سراسر كشور را به روی من بسته‌اند. به ناچار تصمیم گرفتم تا روز یكشنبه بیست و نه صفر (هشت بهمن) به كشور برگشته و چون سربازی در كنار شما، به مبارزه علیه استعمار و استبداد تا پیروزی نهایی ادامه دهم.»‌

در این روز، تظاهراتی از سوی طرفداران دولت بختیار تدارک دیده شد.

آنها راهپیمایی خود را بر اساس قرار قبلی از مقابل مجلس در بهارستان آغاز كردند. بختیار با حذف نام و تصویر شاه، ‌قصد داشت قانون اساسی را سنگر قرار داده و عده بیشتری را به راهپیمایی بكشاند. خانواده ارتشیان و كارمندان برخی ادارات،‌ موظف شده بودند در این راهپیمایی شركت كنند. برای نخستین بار، طرفداران رژیم شاهنشاهی تظاهراتی شیک و لوكس متشكل از شركت كنندگانی با آخرین مدل‌های لباس را ترتیب دادند.

خبرگزاری‌ها، تعداد حمعیت را از پنج تا بیست و پنج هزار نفر ذكر كردند! آیت الله طالقانی، مردم را به آرامش دعوت و توصیه كرد برای تماشای تظاهرات از خانه خارج نشوند. راهپیمایان پس از چند سخنرانی و قرائت قطعنامه‌ای در حمایت از دولت و قانون اساسی پراكنده شدند. 

گزارش از الهام قبادی  

انتهای پیام /
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرودگاه بسته شد؛ پرواز امام خمینی (ره) به تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..