تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ/ مردم حاضر نیستند از ایستگاه‌های خارج از شهر استفاده کنند

مدیرعامل شرکت راه آهن از تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ کشور خبر داد.

تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ/ مردم حاضر نیستند از ایستگاه‌های خارج از شهر استفاده کنندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمدزاده در دومین همایش شهرسازی ریل‌ پایه گفت: با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه برای شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف ضروری خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ریلی حومه‌ای اظهار داشت: در شهر تهران 4 کریدور ریلی حومه‌ای برای انتقال حجم انبوه مسافر از شهرهای اطراف تهران تعیین شده است.

وی در ادامه به کریدورغرب حدفاصل تهران، کرج، قزوین و زنجان اشاره کرد و گفت: خطوط حومه‌ای تهران تا کرج از دو به چهار خط افزایش یافته است و خط دوم کرج تا قزوین نیز در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم بخش قابل توجهی امسال به بهره‌برداری برسد.

محمدزاده همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران-پرند گفت: این خط به منظور ارتقای سرویس در حال دو و سه خطه شدن است.

معاون وزیر راه شهرسازی از افتتاح خط چهارم راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در بهار سال آینده خبر داد و گفت: خط سوم نیر تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به خطوط تهران-هشتگرد-قزوین و تهران-قم-جمکران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌های ما ایجاد مجموعه‌ای از سرویس‌ها به صورت منظم و قابل استفاده برای مردم است و قرار شد تمامی نکات در دست ارائه خدمت، رعایت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران تصریح کرد: اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف آن به صورت پدافند غیرعامل نقشی بی‌بدیل خواهد بود.

محمدزاده با بیان اینکه حرکت قطارهای حومه‌ای به صورت پاندولی و به صورت رفت و برگشتی است افزود : علاوه بر اهمیت مکان‌یابی و ایجاد ایستگاه‌ها در نقطه ثقل شهرها، باید پارک لجستیک و فرآیند انبارش در بخش بار و ایجاد ارتباط بین حمل‌ونقل درون و برون شهری فعال شود.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله جذابیت مد حمل ونقل ریلی برای مسافران خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های قطارها باید در درون شهرها باشد تا بتواند انگیزه مردم برای استفاده را برانگیزد. زیرا مردم حاضر نیستند در ایستگاهی خارج از شهر پیاده شوند و مجدد خود را به ایستگاه دیگری برسانند و دست آخر با استفاده از خودرو به داخل شهر برسند.

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت راه‌آهن به موضوع رابطه شهر و راه‌آهن خاطرنشان کرد: 30 شهر برای طراحی طرح جامع ایستگاه‌ها و ایجاد ارتباط درون و بیرون شهر با استفاده از 20 مشاور در دست مطالعه قرار دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه طرح جامع ایستگاه‌‌های قطار در 30 شهر بزرگ/ مردم حاضر نیستند از ایستگاه‌های خارج از شهر استفاده کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..