تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزانه 200 نفر خرده فروش در تهران جمع آوری می‌شود/ آموزش دهی یک میلیون نفر برای پیشگیری از اعتیاد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: روزانه به طور متوسط در تهران 180 تا 200 نفر خرده فروش را جمع آوری می‌کنیم.

روزانه 200 نفر خرده فروش در تهران جمع آوری می‌شود/ آموزش دهی یک میلیون نفر برای پیشگیری از اعتیادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در حاشیه نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر استان‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار معتادان متجاهر در سطح کشور حدود 50 هزار نفر تخمین زده شده است.

وی ادامه داد: در سطح شهر تهران هم دستگاه‌ها تعداد معتادان متجاهر را 12 تا 15 هزار نفر اعلام کرده‌اند اما طبق پیش بینی‌های انجام شده از سوی ما این آمار 14 تا 15 هزار نفر برآورد شده است.

بیان داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای برخورد و مقابله بر شبکه و بال‌های قاچاق مواد مخدر و خرده‌فروشان تمرکز داشته است، طبق بررسی‌های به عمل آمده به طور متوسط روزانه در تهران 180 تا 200 نفر به عنوان خرده فروش جمع آوری می‌شوند.

سردار زاهدیان با تأکید بر اجتماعی کردن مقابله با موادمخدر افزود: باید در بحث برخورد با این معضل مشارکت عمومی را جلب کنیم، با پیگیری‌ها و اقدامات به عمل آمده در اوایل سال آینده دو مرکز مشاوره اعتیاد را در شرق و غرب تهران ایجاد خواهیم کرد تا در راه کمک به خانواده آسیب دیدگان به درمان اعتیاد، ارائه مشاوره و حمایت از آن‌ها بپردازیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر میزان تعامل و همکاری پلیس موادمخدر و مراکز پیش بینی از آسیب‌های اجتماعی گفت: مسلماً ما با مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعامل داریم، چرا که اگر این تعامل وجود نداشته باشد اقدامات ما شاید نیمه تمام بماند، ما خود را ملزم می‌دانیم تا با این مراکز و متولیان بحث پیشگیری ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

زاهدیان ادامه داد: کمیته‌های متعددی در این زمینه شکل گرفته، کمیته پیشگیری، کمیته درمان و کمیته سازمان‌های مردم نهاد از جمله کمیته‌هایی هستند که پلیس مبارزه با موادمخدر در آن‌ها عضو است، در جریان برنامه‌ریزی‌ها هستیم و نظرات خود را اعلام می‌کنیم، همه این برنامه‌ها برای افزایش بازدهی مقابله با موادمخدر و پیشگیری از آن است.

وی تصریح کرد:‌ همکاری و مودت خوبی بین ناجا و سایر مسئولان پیشگیری و درمان از اعتیاد وجود دارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در زمینه اجتماعی کردن موادمخدر 4 جامعه هدف یعنی خانواده، محلات، مراکز آموزشی و محیط‌های کار را در نظر گرفته و در حال برقراری ارتباط با آن‌ها هستیم.

سردار زاهدیان ادامه داد:‌ ایجاد نمایشگاه برای مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای انجمن اولیا و مربیان از جمله فعالیت هایی است که در سطح مراکز آموزشی شکل گرفته است.

وی گفت: تاکنون یک میلیون نفر تحت آموزش پیشگیرانه چهره به چهره قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان داشت:‌ سال گذشته در هفته نیروی انتظامی بسته‌های نرم افزاری تولید و از طریق کلانتری‌ها در مساجد توزیع و به نمایش گذاشته شد تا افراد در محیط آسیب را تحت آموزش مرتبط فرا گیرند.

سردار زاهدیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تولید موادمخدر با حجم کلان در کشور گفت: در داخل کشور موادمخدر به طور کلان تولید نمی‌شود، اگر تولیدی هم وجود داشته باشد در حد آشپزخانه خانگی است، در موارد شناسایی شده با آن‌ها برخورد داشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ از مردم خواستاریم تا در صورت مطلع بودن از این آشپزخانه‌های خانگی تولید موادمخدر به سرعت نیروی انتظامی را در جریان بگذارند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود:‌ مواد دیگری چون قرص روان گردان و محرک از خارج از کشور وارد شده و می‌شود، در این خصوص با تجهیز کردن گمرک ها و مبادی ورودی توانسته‌ایم به طور چشمگیر از ورود موادمخدر جلوگیری کنیم.

سردار زاهدیان در پایان گفت: میزان کشفیات انبار موادمخدر در 10 ماهه امسال 546 تن و 600 کیلو برآورد شده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزانه 200 نفر خرده فروش در تهران جمع آوری می‌شود/ آموزش دهی یک میلیون نفر برای پیشگیری از اعتیاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..