تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین برنامه برای روز کاری که شبش را بد گذرانده اید

ساعت ها از این دست به آن دست شدن در تخت خواب، نگاه مداوم به ساعت و انتظار خواب برای همه ی شما پیش آمده است. شاید مهم ترین ناراحتی شما در این شب ها، این باشد که باید صبح زود از خواب بیدار شده و به کار مشغول شوید. بدتر از آن این است که 110% بازدهی نیز باید داشته باشید.

در ادامه پیشنهادی که محققان درباره ی نحوه ی برنامه ریزی روز بعد به مجله ی نیویورک داده اند، ارائه شده است:

7:00 – بیدار شوید

هرکاری که می خواهید بکنید، فقط دکمه ی چرت زدن (snooze) را نزنید. شاید در آن لحظه حس خوبی دهد اما بعد از آن یا دوباره می خوابید یا بدن تان سست می شود.

7:05 – قهوه یا چای بنوشید

قاعدتا اول صبح نباید قهوه یا چایی بنوشید. اما زمانی که کمبود خواب دارید، اسپرسو یا چایی می تواند به هوشیاری شما برای مدتی کمک کند.

در ابتدای روز احساس سستی می کنید اما با دستورات زیر بهتر می شوید.

7:30 – صبحانه بخورید

بیشتر غلات سبوس دار و پروتئین و کمتر میوه بخورید. شیرینی جات انرژی کاذی داده و تا 20 دقیقه شما را سر حال نگه می دارند اما بعد از آن انرژی شما کاهش می یابد. تحقیقات نشان داده که خوردن صبحانه در اولین ساعت بیداری می تواند کمک شایانی به شما کند.

8:00 – آفتاب بگیرید

دانشمندانی که تحقیقاتی در مورد خواب کرده اند معتقدند آفتاب گرفتن در اول صبح به تنظیم دمای بدن و ریتم شبانه روزی شما کمک می کند.

اگر به هر دلیلی نمی توانید بیرون بروید، به تلفن همراه هوشمند یا تبلت تان نگاه کنید زیرا نور آبی کمرنگی که ساطع می کند با توقف نمودن هورمون ملاتونین (که در سنگین کردن چشم ها اثر می گذارد) دستور هوشیاری به مغزتان می دهد.

9:00 – مهم ترین کار را در اول روز انجام دهید

مارک تواین نویسنده ی کتاب هاکلبری فین گفته است:

یک قورباغه ی زنده را در اول صبح بخورید تا در ادامه ی روز هیچ اتفاق بدتری برای شما نیفتد.

منظور از این حرف این است که کاری که مهم است ولی شما دوستش ندارید را در ابتدای روز انجام دهید زیرا زمان زیادی می گیرد.

انسان بیشترین انرژی را میان اولین تا سومین ساعت بیداریش دارد، پس از این زمان برای انجام دادن سخت ترین کارها استفاده کنید.

10:00 – یک فنجان قهوه یا چایی دیگر بنوشید

کافئین به افزایش توجه و هوشیاری بیشتر شما کمک می کند.

11:00 قرار ملاقات تان را به وقت دیگری اختصاص دهید

یقینا ترجیح می دهید در بهترین حالت خود با دیگران مواجه شوید. از این رو زمان ملاقات را به روز دیگری تغییر دهید تا بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید و بد خلق نشان داده نشوید.

12:00 – نهار سبکی بخورید

همانند صبحانه از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید و کم بخورید. زیرا غذاهای سنگین شما را خواب آلوده تر از قبل می کنند.

12:30 – یک پیاده روی کوتاه داشته باشید

Ron Friedman نویسنده ی کتاب «بهترین محل کار» می گوید:

بهترین کار این است که در زمان استراحت به ورزش بپردازید. زیرا هم انرژی شما را بالا می برد هم قدرت تصمیم گیری تان را بیشتر می کند.

مطالعات دیگری نیز نشان داده اند که پیاده روی 60% خلاقیت فکر افراد را افزایش می دهد.

زمانی که احساس خستگی می کنید، 20 دقیقه پیاده روی کنید تا سطح انرژی تان بالا برود.

13:00 – باز هم قهوه یا چایی بنوشید

شش تا هشت ساعت بعد از بیدار شدن، احساس خستگی به کارمندان دست می دهد. از این رو بهترین کار این است که با مقداری کافئین انرژی از دست رفته را به دست آورید. اما مراقب باشید که بعد از ساعت 15 دیگر کافئین وارد بدن تان نکنید چرا که در این صورت یک شب زنده داری دیگر در انتظار تان خواهد بود.

14:00 – چرت بزنید

در ماشین، اتاق کنفرانس، پشت میز یا هر جایی که هستید 20 دقیقه چرت بزنید. برخی از تحقیقات نشان داده اند که حتی 10 دقیقه چرت زدن می تواند تا 2 ساعت فرد را هوشیار نگه دارد. اگر نمی توانید چرت بزنید بیرون رفته و آفتاب بگیرید.

15:00 میان وعده ی سبکی بخورید

متخصص تغذیه خانم Nicole Maftoum می گوید:

مغز همه ی انرژی خود را از گلوکز می گیرد. مصرف غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین مانند سبوس، گلوکز را به آرامی در رگ های خونی تزریق می کند که نتیجتا باعث کمتر خوردن شیرینی جات و تمرکز بهتر مغز می گردد.

3:15 تا 5:30 کارهایی انجام دهید که کار مغزی کمتری بطلبند

تا اینجا هرچه توانسته اید تمرکز کرده اید. اکنون کارهای سبک تر را انجام دهید و اگر می توانید محل کارتان را زودتر ترک کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین برنامه برای روز کاری که شبش را بد گذرانده اید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..