تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت مبارزه با آفات در گلخانه‌ها نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، عباس کشاورز در چهارمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران اظهار کرد: همانطور که در سالهای گذشته توزیع سموم آزاد شد معتقدیم اکنون نیز می‌توانیم توزیع کودها را نیز آزاد کنیم به طوریکه اکنون قیمت یک کود آزاد شده و 2،3 کود دیگر نیز این امکان را دارد.

وی افزود: خصوصی‌سازی البته به معنی رهاسازی نیست و ما با انجام خصوصی‌سازی بی‌نظمی را نخواهیم پذیرفت.

کشاورز تصریح کرد: یکی از آسیبهای عرضه آفت‌کشها در کشور ما کمبود تنوع آنهاست که در این ارتباط باید چاره‌اندیشی صورت گیرد زیرا این امر عواقب بعدی برای تولید محصول به همراه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هر سبدی که برای عرضه سموم استفاده می‌شود باید برای هر آفت 3 تا 5 نوع آفت‌کش داشته باشد اما در حال حاضر تنوع آفت‌کشهای مصرفی در بخش کشاورزی پایین است.

وی تصریح کرد: در موضوع آفت‌کشهای محصولات کشاورزی باید سموم پرخطر و نامناسب از سبد مصرفی کشاورزان حذف شود که  برخی از این نوع آفت‌کشها مربوط به سالهای بسیار دور است.

کشاورز همچنین در خصوص تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور گفت: درباره تولید محصولات کشاورزی در گلخانه نگرانیهایی وجود دارد زیرا در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق صورت نگرفته تا بتوانیم از سیکل و روش مناسب برای مبارزه با آفات آنها بهره گیریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت مبارزه با آفات در گلخانه‌ها نگران‌کننده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..