تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خارج شدن 70 درصد سرمایه های مردم توسط بانک های خصوصی

70 درصد سرمایه های مردم توسط بانک های خصوصی استان در حال خارج شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان گفت : برخی بانک‌های دولتی در حال الگوگرفتن از بانک‌های خصوصی، به سمت بنگاه‌داری حرکت هستند و بانک‌های خصوصی سرمایه‌های مردم را در خارج از استان و یا در پروژه‌های خود خرج می‌کنند.
 
آوری‌فرد با اشاره به اینکه شعب بانک‌های دولتی،‌ نیمه‌خصوصی و خصوصی در استان قم فعال هستند اافزود:  نظارت بر این بانک‌ها به عهده بانک مرکزی بوده است که باید در خصوص عملکرد بانک‌های استان بررسی لازم انجام شود. که متاسفانه بانک هایی که بیشتر سرمایه‌های مردم را در اختیار دارند به ویژه بانک های خصوصی در خارج از استان و یا صرف پروژه‌های خود می‌کنند و این مسئله ضربه بسیاری به اقتصاد قم زده است.
 
وی با بیان اینکه تنها 50 درصد منابع بانک‌های دولتی استان صرف تسهیلات می‌شود ادامه داد: بانک‌های خصوصی تنها 15 درصد از منابع خود را در قالب تسهیلات هزینه می‌کنند که در این صورت 35 درصد از منابع بانک‌های دولتی و 70 درصد منابع بانک‌های خصوصی از استان خارج می‌شود.  و از 15 هزار میلیارد تومان منابع بانک‌های استان حدود نیمی از آن در اختیار بانک‌های خصوصی است، بانک‌های خصوصی رقابت میان بانک‌های دولتی و بانک‌هایی با سهام خصوصی را خراب کرده‌اند.
 
وی در پایان با توجه به اینکه برخی بانک‌های دولتی در حال الگو گرفتن از بانک‌های خصوصی به سمت بنگاه‌داری حرکت می‌کنند خاطر نشان کرد: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، از واحدهای صنعتی خواستار طرح‌هایی توجیه اقتصادی هستند،‌ از همین رو تاکنون بانک‌های استان از 670 میلیارد تومان طرح معرفی‌شده تنها 207 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ص



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خارج شدن 70 درصد سرمایه های مردم توسط بانک های خصوصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..