تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های تربیتی در مدارس و خانواده‌ها متضاد نباشد

ساعت: 16:24 منتشر شده در مورخ: 1395/11/05 شناسه خبر: 1016113

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مداری و خانواده‌ها دچار تضاد فرهنگی می‌شوند، گفت: روش‌های تربیتی در مدارس و خانواده‌ها متضاد نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگاه آبیک؛ صبح امروز مهرداد یحیایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در همایش خانواده که در شهرک قشلاق برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نماز، از خاطره انگیزترین لحظه‌های زندگی هر انسان است. ایستادن و با خدا سخن گفتن، فرصت شکفتن روح، پرواز در بی‌کرانگی و پیوند دل و جان با ملکوت است.

وی تصریح کرد: نماز و عبادت سرشته با ذات و طبیعت بشر است زیرا انسان به شکل ذاتی پرستشگر خلق شده و نماز، بهترین راه عبادت و بندگی خداوند متعال است.

یحیایی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس سبب بازدارندگی در بین دانش‌آموزان شده و از ایجاد و بروز آسیب‌های اجتماعی در بین آنها جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: اگر فرهنگ نماز در مدارس و جامعه به درستی نهادینه شود غفلت‌ها و غرورها به حداقل رسیده و هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر روی اقشار مختلف جامعه تأثیر چندانی نخواهد داشت.

این مسؤول با بیان اینکه باید در ترویج فرهنگ نماز، تنوع و جذابیت ایجاد شود، افزود: علاقه به اقامه نماز باید از دوران کودکی در افراد ایجاد شود و والدین و مربیان در این زمینه بسیار اثرگذارند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک، با بیان اینکه نماز دارای دو بعد جسمی و روحی است، اظهار داشت: بعد جسمی و فیزیکی نماز، رکوع و سجود است اما بعد روحی نماز، توجه به معبود، توجه به معنای آیات و روح عبادت است.

وی با اشاره به اینکه نماز واقعی آن نمازی است که همچون امام معصوم، در هنگام نماز متوجه بیرون کشیدن تیر از پایش نشود و این نماز نماز واقعی و همراه با روح و اخلاص است.

یحیایی با بیان اینکه نماز دارای بعد تربیتی است، بیان کرد: تربیت دینی و مذهبی در خانواده‌ها به ترویج فرهنگ نماز در میان نسل‌های بعد کمک بسیاری می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه روش‌های تربیتی در مدارس و خانواده‌ها متضاد نباشد، متذکر شد: امروزه شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی هستیم که با گسترش فرهنگ نمازخوانی و نهادینه کردن اقامه نماز می‌توان تا حد زیادی از مسائل، معضلات و مشکلات را حل نمود زیرا در جاهایی که معنویت بیشتر باشد آمار وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید.

این سخنران با اشاره به اینکه مدرسه و آموزش و پرورش نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، اظهار داشت: اما متاسفانه شاهدیم که برخی دانش‌آموزان در مدارس به اقامه نماز اهتمام دارند ولی در منزل توسط والدین یا ترغیب و تشویقی در این زمینه وجود ندارد یا رفتارهای ضد نماز انجام می‌شود.

یحیایی در پایان با تأکید بر اینکه توجه بیشتر خانواده‌ها به ایجاد ارتباط نوجوانان با این فریضه الهی باید در اولویت قرار بگیرد، تصریح کرد: اهمیت ندادن به نماز اول وقت، ناآگاهی از ارزش و برکات آن ازجمله علل کم توجهی برخی نوجوانان به نماز است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های تربیتی در مدارس و خانواده‌ها متضاد نباشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..