تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چمن سلطانیه به دلیل افت آبهای زیر‌زمینی در حال نابودی است

ساعت: 15:45 منتشر شده در مورخ: 1395/11/05 شناسه خبر: 1016047

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان با اشاره به برخورد قانونی متخلفانی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز در مجاورت این چمن قدیمی سلطانیه می‌کنند، گفت: چمن سلطانیه به دلیل افت آبهای زیر‌زمینی در حال نابودی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سرمستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا, با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی شهرستان سلطانیه اظهار کرد: متاسفانه تغییرات آب و هوایی نشان دهنده بروز خشکسالی و بحران کم آبی در استان و به طبع آن در سلطانیه شده است.

وی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در سطح استان گفت: اگر این موضوع مدیریت نشود دچار مشکلات اساسی در جامعه خواهیم شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان به خشک شدن تدریجی چمن سلطانیه اشاره کرد و افزود: کشاورزان و بهره برداران منطقه باید این پدیده را درس عبرتی برای خود و زنگ خطری از خطر کمبود اب بدانند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در مصرف بهینه آب کشاورزی نهایت دقت و جدیت را انجام دهند ابراز کرد: امروز بحران کمبود آب در سطح کشور و در سطح استان زنجان مطرح است.

سرمستی به کشاورزان دارای چاه غیرمجاز نیز اخطار داد و گفت: چمن طبیعی سلطانیه که از آن به عنوان میراث تاریخی و جهانی به یادگار مانده از دوره‌های گذشته یاد می‌شود به دلیل افت آب زیرزمینی و از بین رفتن رطوبت طبیعی چمن و کمبود آب در معرض نابودی است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع می‌تواند نتیجه بی‌مبالاتی‌، بی‌توجهی و سودجویی برخی افراد دانست.

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان افزود: افرادی که اقدام به حفر چاه غیرمجاز در مجاورت این چمن قدیمی می‌کنند و امورمنابع آب زنجان خود را متعهد به برخورد قانونی با چنین تخلفاتی در حوزه آب کشاورزی می‌داند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چمن سلطانیه به دلیل افت آبهای زیر‌زمینی در حال نابودی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..