تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیسبوک به کاشف یک باگ در ویدیوهای خود پاداشی 10 هزار دلاری اعطا کرد

دن مِلامد، متخصص امنیتی اوایل امسال راهی در فیسبوک یافت تا بتواند کلیه ویدیوهای بارگذاری شده در سرورهای این شبکه اجتماعی را به طور کامل پاک کند. وی وجود این حفره امنیتی را به اطلاع تیم فیسبوک رساند و آن ها نیز برای تشکر از این اقدام پاداشی 10 هزار دلاری به او اعطا کردند.

روش ملامد برای این هک به طرزی باورنکردنی ساده و پیش پا افتاده بود. او برای این کار از URL ای استفاده کرد که می توانست در حین بارگذاری ویدیو به آن دسترسی داشته باشد. کاری که ملامد انجام داد تغییر پارامتری کوتاه از لینکی بود که برای درخواست بارگذاری ویدیو به فیسبوک ارسال می شود:

composer_unpublished_photo[0]=

بخش Video ID در لینک بالا در واقع کد شناسایی ویدیویی بود که ملامد آن را بارگذاری می کرد. وقتی که او جلوی درخواست بارگذاری ویدیو را می گرفت می توانست Video ID لینک بالا را با Video ID هر ویدیویی که در فیسبوک بارگذاری شده عوض کرده و به آپلود ادامه دهد. این بدان معناست که ملامد می توانست با تغییر یک پارامتر ساده در وسط راه بارگذاری، ویدیوی دیگری را به سرورهای فیسبوک بفرستد.

وقتی که این ID تغییر داده می شود، فیسبوک در عین نمایش پیغام خطا آن ویدیو را به طور کامل بارگذاری می نماید. بنابراین ملامد با این ترفند می توانست به کلیه ویدیوهایی که بارگذاری می کرد (حتی آن هایی که مال خودش نبود) کنترل کامل داشته باشد. به طور دقیق تر می توانست به تنظیمات ویدیو (مثل مدیریت نظرات) دسترسی داشته و حتی آن ها را به طور کامل از سرورهای فیسبوک پاک کند.

حقه بسیار جالبی است که شاید شما را همین الان برای امتحان کردن وسوسه کرده باشد. اما خبر بدی برایتان داریم: فیسبوک چندی پیش با ارائه یک آپدیت این باگ را برطرف کرد.

گاهی اوقات وجود حفره های امنیتی ساده ای مثل این مورد می تواند پیامدهای بسیار بزرگی را به همراه داشته باشد. کسی چه می داند، شاید هکرهای بلک هتی بوده اند که مدت ها پیش از ملامد به وجود این باگ پی برده و از آن برای پاک کردن بسیاری از ویدیوهای فیسبوک استفاده کرده باشند.

ولی در هر صورت نمی توان کتمان کرد که گزارش دادن موارد این چنینی مزایایی مثل دریافت 10 هزار دلار پاداش را هم با خود به همراه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیسبوک به کاشف یک باگ در ویدیوهای خود پاداشی 10 هزار دلاری اعطا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..