تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست بسته ترامپ در غرب آسیا/ ایران و روسیه قدرت گرفته‌اند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، گالف نیوز (Gulfnews) در تحلیلی به بررسی آرزوی ترامپ جهت بازگرداندن نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا پرداخته است.

 

 

این روزنامه اماراتی یادداشت خود را زیر عنوان "ترامپ تثبیت نقش آمریکا در خاورمیانه را سخت و دشوار خواهد یافت" منتشر کرد و در ابتدای آن نوشت: متحدان آمریکا در حاشیه خلیج [فارس] که اوباما را به علت افزایش قدرت ایران سرزنش می کردند امیدوارند دولت جدید آمریکا، اولویت های آنان را بازتاب دهد [و در راستای آن ها حرکت کند].

 

 

گالف نیوز افزود: همزمان با نگرانی گسترده جهانی نسبت به اهداف سیاست خارجی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور جدید آمریکا، تنها در خارومیانه است که خوش بینی هایی نسبت به ریاست جمهوری وی وجود دارد.

 

 

عرب هایی که متحدان سنتی آمریکا هستند امیدوراند این کشور بار دیگر خود را درگیر مسائل خاورمیانه سازد پس از آنکه احساس می کردند دولت باراک اوباما به این امر بی توجهی می نماید.

 

 

در ادامه این یاداشت با اشاره به رویکرد مثبت روسیه به انتخاب ترامپ آمده است: رقبای ایالات متحده نیز امیدوارند ترامپ به متحدی برای آنان تبدیل شود و در راستای منافعشان حرکت کند.

 

 

گالف نیوز نوشت: اما تحلیلگران می گویند، پس از هشت سال عدم مشارکت مستمر اوباما در امور خاورمیانه، ترامپ دست خود را برای مانور دادن در این منطقه بسیار بسته می بیند چراکه نفوذ روسیه و ایران گسترش پیدا کرده است.

 

 

گالف نیوز ادامه داد: به نظر می رسد رئیس جمهور جدید آمریکا و برخی همکارانش در عرصه سیاست خارجی درباره بعضی موضوعات دیدگاه های متفاوتی دارند مانند "اهمیت ناتو" و "قابل اعتماد بودن روسیه". اما آنها درباره "لزوم مبارزه بیشتر با داعش" و همچنین "کم کردن نفوذ گسترش یافته ایران" اتفاق نظر دارند.

 

 

براساس این گزارش،"ابراهیم حمیدی" روزنامه نگار ارشد الحیات در امور دیپلماتیک پیش بینی کرده است: هرچند ترامپ دوست دارد سیاست قاطع تری را نسبت به اوباما در پیش گیرد اما نخواهد توانست آمریکا را بار دیگر به عنوان قوی ترین بازیگر منطقه خاورمیانه مطرح سازد. وی افزود: آمریکایی ها دیگر نمی توانند تنها ابرقدرت جهان باشند.

 

 

 

 

111

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست بسته ترامپ در غرب آسیا/ ایران و روسیه قدرت گرفته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..