تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمینه ارائه پهنای باند رایگان به FCPها و خریداری ترافیک از آنها فراهم شود

_MG_1336_0 رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تعداد بالای بازیگران عرصه MVNO و FCP را چالش اساسی این حوزه ها دانسته و در عین حال بر ضرورت ایجاد کنسرسیومی در حوزه FCP تاکید کرد و گفت: این کار را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید انجام می داد و در واقع مجوزها را به چند کنسرسیوم قوی که متشکل از چندین شرکت هستند ارائه می داد.
به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، دکتر مهدی فقیهی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه مهمترین چالش در حوزه فعالیت FCPها بحث تعدد بازیگران در این عرصه است، گفت: متاسفانه تعداد زیاد دارندگان مجوز و بازیگران این حوزه باعث شده که بازار برای هر کدام کوچکتر شده و باعث شود هر شرکتی استراتژی خاص خود را در پیش گیرد و این در حالی است که استراتژی همه آن ها باید اقیانوس آبی باشد.
وی در این باره توضیح داد: در دنیای امروز شرکت‌ها باید به دنبال ارائه خدمات و محصولات جدیدی باشند که ویژگی نوآورانه داشته باشد، چون شرکتی که محصول یا خدماتش متفاوت از دیگران بوده و به روز باشد موفق خواهد بود.
وی اظهار کرد: کسانی که توانستند مجوز FCP را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کنند باید به سراغ ارائه سرویس ها و خدمات ارزش افزوده بروند و در واقع خدمات دولت الکترونیکی را در بستر FCP ارایه دهند. به عنوان مثال سرویس IPTV و یا سرویس ها و خدمات دیگری ارائه دهند، نه اینکه فقط متکی به ارائه خدمات اینترنت و یا تلفن ثابت باشند چون با این روال بدون شک آینده خوبی را نمی توان برای آن ها متصور بود.
فقیهی با تاکید بر اینکه تعدد دارندگان مجوز در این حوزه، عرصه را برای هر کدام از شرکت ها تنگ تر کرده که این موضوع جای تاسف دارد، به بازار فعالیت MVNOها نیز اشاره کرده و گفت: مشابه بازار FCP را در این عرصه نیز شاهدیم، البته در این بخش اگر کسانی که دارای مجوز هستند فقط به سراغ سرویس VOICE و یا ارایه سیم کارت بروند در آینده اوضاع خوبی نخواهند داشت و چشم انداز خوبی را نمی توان برای آن ها پیش بینی کرد.
رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه و تمرکز شرکت ها بر ارائه خدمات ویژه و خاص به مردم بر بستر تلفن همراه تاکید کرد.
این استاد دانشگاه، داشتن زیرساخت مستقل توسط FCPها را منوط به نوع بیزنس مدل آن ها دانست و افزود: نحوه و میزان همکاری بخش حاکمیت و شرکت مخابرات با این شرکت ها از موضوعات مورد توجه محسوب می شود چون درگیری هایی بین شرکت های دارای مجوز و مخابرات وجود دارد که این درگیری نشان می دهد شرکت مخابرات در این بازار چندان کوتاه نیامده و اجازه نمی دهد FCP ها به عنوان رقیب، انحصارش را بشکنند و این یک چالش اساسی است و بهتر است مخابرات در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.
فقیهی ادامه داد: دارندگان پروانه FCP می‌توانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه‌های ماهواره‌ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند و از طرفی امکان ارائه خدمات بر اساس پروانه شرکت مخابرات ایران را نیز دارند و در این راستا همکاری شرکت مخابرات امری مهم و ضروری محسوب می شود.
رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر الزام مخابرات مبنی بر تعاملات موثرتر با FCP ها در زمینه توسعه زیرساخت ها، تصریح کرد: زمان آن است که وزارت ارتباطات و رگولاتوری به پشتیبانی شرکت ها آمده و از آن ها حمایت کنند چون در آن صورت FCPها می توانند در بخش هایی از تلفن ثابت و اینترنت که مخابرات کوتاهی کرده و مشکلاتی وجود دارد وارد شده و به توسعه زیرساخت ها بپردازند.
فقیهی در بخشی از سخنان خود دیگر بار به حمایت بخش حاکمیتی از این شرکت ها تاکید کرد و پیشنهاد داد که با توجه به بالا بودن هزینه پهنای باند و با عنایت به اینکه بیشترین هزینه شرکت ها مربوط به خرید پهنای باند است، رگولاتوری می تواند زمینه ارائه پهنای باند رایگان به آن ها را فراهم کند و در مقابل زمینه خریداری ترافیک از این شرکت ها نیز مهیا شود.
وی در این باره توضیح داد: در دنیا سیاست فروش پهنای باند به سیاست خرید ترافیک تغییر جهت داده است، یعنی به ازای ترافیکی که این شرکت ها در شبکه ایجاد کردند به آن ها پول نیز داده می شود که اگر این اتفاق بیفتد و FCP ها بتوانند سرویس های ارزش افزوده ایجاد کنند به تبع آن، بخش حاکمیت می تواند از آن ها ترافیک خریداری کند که همه این ها موجب می شود هزینه اصلی این شرکت ها که همان تهیه پهنای باند است کاهش محسوسی پیدا کند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمینه ارائه پهنای باند رایگان به FCPها و خریداری ترافیک از آنها فراهم شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..