تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید از فرصتها برای ماندگاری جوانان در روستا استفاده شود

ساعت: 13:59 منتشر شده در مورخ: 1395/11/05 شناسه خبر: 1015547

فرماندار طارم گفت: دهیاران با استفاده از امکانات و طرح های اقتصادی ویژه دولت تدبیر و امید در جهت توسعه روستا گام های مهمی بردارند و از هر فرصتی برای ماندگاری جوانان در روستاها تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جلسه هم اندیشی و نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان طارم با حضور علی وقفچی نماینده مردم زنجان - طارم در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

علی باقری در این نشست با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها افزود: دهیاران از فرصت های ویژه ای که در در جهت ایجاد زیرساخت های اساسی و توسعه روستاها فراهم شده است بهره های لازم را ببرند و تنها معطوف به مشکلات روستا نباشند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران تلاش نمایند با استفاده امکانات و طرح های اقتصادی ویژه دولت در جهت توسعه روستا گام های مهمی بردارند و با ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها از وقوع مهاجرت در روستا جلوگیری و از هر فرصتی برای ماندگاری جوانان در روستاها تلاش نمایند.

 فرماندارشهرستان طارم افزود: امر توسعه پروسه ای زمان بر است و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی در سراسر کشور بویژه در شهرستان طارم در تحقق این امر چشمگیر و مداوم بوده است.

باقری با اشاره به فرصت های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید در جهت توسعه روستاها، از اعطای تسهیلات مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی به مبلغ 18 الی 20 میلیون تومان با سود 5 درصد با شرایط بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان روستایی و همچنین پرداخت وام ارزان قیمت برای ایجاد واحدهای کوچک تولیدی با اولویت صنایع تبدیلی به منظور ایجاد مشاغل جدید و رونق اقتصادی در روستا، خواستار اطلاع رسانی دهیاران و تشویق و ترغیب مردم از فرصت های ویژه ایجاد شده توسط دولت شد.

وی در پاسخ به مطالبات دهیاران جهت گاز رسانی به روستاها گفت: اجرای طرح گاز رسانی به نحو مطلوبی در تمام نقاط شهرستان در حال اجراست و از کلنگ زنی پروژه گاز رسانی در روستاهای صومعه بر، انارستان و پاسار در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: طی بررسی ها و بازدیدهای صورت گرفته، گاز رسانی به مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان از قبیل روستاهای دهستان چورزق و درام انجام خواهد یافت و پیش بینی میشود تا تیرماه سال 96، 84 درصد از جمعیت شهرستان از نعمت گاز بهره مند گردند.

  فرماندارشهرستان طارم با اشاره به محدود بودن منابع مالی و توزیع اعتبارات استانی بر اساس شاخص های کشوری توزیع اعتبارات را خارج از اختیارات مسئولین استانی و شهرستانی بیان کرد و افزود: دهیاران در رسیدگی به مسایل و مشکلات روستاها بر اساس اولویت های روستا اقدام نمایند و به گونه ای عمل نمایند که با کمترین منابع مهمترین نیازهای برطرف گردد.

باقری در این نشست به وجود برخی مسایل و مشکلات در روستاها اشاره کرد و افزود: از جمله این مشکلات اصلاح شبکه آب رسانی و تأمین آب شرب در روستاها، جابجایی تیر های برق و توسعه فیبر نوری جهت بهره مندی از ظرفیت های جامعه مجازی می باشد که مساعدت نماینده محترم مجلس جهت تأمین اعتبار اجرای پروژه های مذکور را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه دهیاریهای شهرستان از محل 3 درصد ارزش افزوده به دلیل کمبود کارخانه ها و مراکز خدماتی- تولیدی در شهرستان، توزیع عادلانه و یکنواخت این اعتبارات را خواستار شد.

فرماندار طارم ضمن قدردانی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت حل مسایل و مشکلات مردم، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسه هم اندیشی گام مثبتی در جهت حل مشکلات مردم شهرستان باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید از فرصتها برای ماندگاری جوانان در روستا استفاده شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..