تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه برون رفت از مشکلات اقتصادی از مسیر صنایع دستی می‌گذرد/ سازمان صنایع دستی باید احیا شود

در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر صنایع دستی بیان شد:

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی از مسیر صنایع دستی می‌گذرد/ لزوم احیای سازمان صنایع دستی به عنوان یک سازمان مستقل
رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی از حاکمیت درخواست کرد که سازمان صنایع دستی را به عنوان یک سازمان مستقل احیا کنند.
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم تجلیل از صادرکنندگان، فروشندگان و فروشگاه‌های اینترنتی برتر صنایع دستی که در آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، احمدی‌پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی می‌تواند از مسیر صنایع دستی بگذرد و قاعدتا برای اینکه بتوانیم در روستاها اشتغال دائم داشته باشیم، نیازمند راه اندازی کارگاه‌ها و تغییر ذائقه مردم هستیم تا بتوانیم صنایع دستی را به منبع اقتصاد و اشتغال پایدار تبدیل کنیم.
 
وی ادامه داد: از هنرمندان کمک می‌طلبیم تا بتوانیم با هم تکلیفمان را نسبت به هنر اصلی صنایع دستی انجام دهیم.
 
وی در پایان خطاب به هنرمندان گفت: روی کمک من به عنوان مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حساب کنید تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک در خصوص رشد و گسترش صنایع دستی کشور برداریم.

همچنین حریری، رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی با بیان این امر که هنرمندان از ساخت صنایع دستی و بازرگانان از بازرگانی کم نمی‌گذارند، گفت: مسئولان فرهنگی یک نگاه توسعه‌ای به صنایع دستی وجود ندارد که حداقل بخواهد ظرفیت های اقتصادی صنایع دستی را کشف کند.
 
وی افزود: ما ظرفیت اقتصادی صنایع دستی را فراموش کردیم و یک نگاه استضعافی به صنایع دستی وجود دارد و صنایع دستی را یک حوزه دم دستی می‌دانند.

وی ادامه داد: این روزها بحث صنایع دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان به شدت تبلیغ می‌شود و من نمی‌دانم چرا تکنولوژی صنایع دستی به عنوان بومی‌ترین دانش ما، دانش به شمار نمی‌آید.
 
رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی تصریح کرد: امروزه به خاطر فرهنگ ما سازمانی به نام فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل گرفته که به نظر می‌تواند یک دهم مبلغی که برای ارسال مبلغان هزینه می‌کند را به توسعه فرهنگ از طریق نمود صنایع دستی اختصاص دهد.
 
حریری گفت: امروزه صنایع دستی به اولویت درجه سوم سازمان صنایع دستی تبدیل شده و ما نمی‌توانیم به راحتی به انجمن‌های جهانی فعال در حوزه صنایع دستی توضیح بدهیم که چرا فرش جزو صنایع دستی کشورمان نیست و نمي‌دانم که با چه فاکتوری فرش را از صنایع دستی جدا کردند؟!
 
وی افزود: مجموعه صنایع دستی ما را در حوزه سیاست‌گذاری چند تکه کرده‌اند و درخواست من  این است که سازمان صنایع دستی را به عنوان یک سازمان مستقل احیا کنند.
 

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه برون رفت از مشکلات اقتصادی از مسیر صنایع دستی می‌گذرد/ سازمان صنایع دستی باید احیا شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..