تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوایا و نقشه راه آینده انقلاب اسلامی

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای تسنیم با عنوان « زوایا و نقشه راه آینده انقلاب اسلامی» نوشت:

به دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک میشویم روزهای سرنگونی حکومت شاهنشاهی و اسبقرار نظامی دینی در ایران. بناست با همین بهانه ما در این نوشتار به تبیین زوایای آن نظام اسلامی بپردازیم و نقشه راه آینده را ترسیم کنیم
نظام دینی ای که امام خمینی در ایران پدید آورد عبارت از این بود که شکل زندگی مردم قالب و معنای اسلامی پیدا کند و جهت گیری مردم و مسولین اسلامی باشد.


هدف اما از برپایی نهضت دفاع از اسلام و ارزش ها بود هدف امام تشکیل نظامی در ایران در قالب شریعت اسلامی بود حکومتی دارای یک ماده ی اصلی به نام ایمان به خدا و غیب و برپایه ی احکام الهی در چنین نظامی اجزای دستگاه سیاسی دارای صلاحند انسانهای صالح اند انسانهای مومن اند انسانهای پرهیزگار و دارای ورع و پا ک دامن اند اهل دنیا طلبی نیستند و برای خود چیزی نمی خواهند.


چنین حاکمیتی جز در صدر اسلام دیگر در طول تاریخ وجود نداشته است و امام خمینی این کار بزرگ و بی بدیل در عصر حاضر را با قدرت ایمان و اراده و همت خود و به کمک تکیه به نفوس میلیون ها دل مشتاق و عاشق به سرانجام رساند تا نمونه ای از حکومت علوی را یه جامعه بشری در جهان امروز به نمایش بگذارد.


آن حکیم وارسته وعارف کم نظیر در تاریخ17/7/1357فرمود:
من امیدوارم که حکومت اسلامی در ایران تشکیل بشود و از مزایایی که در حکومت اسلام هست بر بشر روشن بشود تا بشریت بفهمد که دین اسلام چه دینی است و در روابط بین حکومت و ملت ها چه روابطی است و در طرز اجرای عدالت چه نحوی است و شخص اول مملکت با رعیت چه جور فرقی دارد در زندگی.....حکومت اسلام و شخص اول که خلیفه است بر مسلمین و به منزله ی سلطان است نسبت به مسلمین زندگی عادی اش از افراد طبقه سه پایین تر و با مردم با همین طبقه فقرا هم در جه در زندگی هستند اگر چنانچه اسلام به آن طوری که هست پیش مردم روشن بشود اگر چنانچه اسلام به آن طوری که هست پیاده بشود و اجرا بشود امید ان داریم که تمام بشر در تحت لوای اسلام بیرون بیاید تمام مکتب ها شکست بخورد ........ ما به دنبال اسلام اصیل هستیم ما میخواهیم اسلام را ـ لااقل حکومتش را ـ به یک نجوی که شباهت داشته باشد به اسلام اجرا بکنیم تا  شما معنی دموکراسی را به آن طوری که هست بفهمید.


در چنین نظامی است که روابط انسانها با خدا با پیامبر با اولیای الهی با حکومت دینی و والی و روابط انسانها با یکدیگر برای حکم خدا و دین تعریف میشود و هدف جلب رضایت الهی می گردد.


امام خمینی در این مسیر خود تجسم اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه والله) و تبلور انقلاب اسلامی بود و من نیز باید در راه رسیدن به هدف او را الگو قرار دهیم و تنها برای جلب رضایت حضرت حق تلاش کنیم.
امام به دنبال چنین نظامی بود تا در سایه سار چنین حکومتی مردم به کمال معنوی و کمال الهی برسند و متخلق به اخلاق الهی گردند.


پس خدا راه خدا حکم خدا رضایت خدا فرمان خدا در حکومتی که امام خمینی پایه ریزی کرد اصل و راهگشاست همه چیز بر اساس فرمان خدا تعریف میشود و شکل می پذیرد مبارزه ی با طاغوت نیز بر همین اساس شکل پذیرفت.
جنگ با صدام هم درهیمن قالب تعریف شد ادامه ی حرکت نیز با سخن و انگشت اشاره ی خضر این انقلاب میسور خواهد بود.


موسی نیز باید پا در رکاب خضر باشد مادر موسی نیز باید سرتسلیم به فرمان الهی بنهد و تابع دستور باشد به مادر موسی الهام کردیم که .... وی را در  دریا بیفکن تا دریا آن را به ساحل افکند و دشمن من و دشمن او آن را برگیرد .... نترس و غمگین مباش که ما او را به تو باز میگردانیم و او را از رسولان قرار میدهیم .... ما او را به مادرش باز گرداندیم تا چشمشروشن شود و غمگین نباشد و بداند که وعده ی الهی حق است.


هم باید تابع فرمان خدا باشیم در پرتو تبعیت از خداوند یاری خدا به سراق انسانها میآِد و فرعونیان در رود نیل غرق میشوند حکومت شاهنشاهی سقوط میکند ونظامی دینی جایگزین نظامی طاغوتی میگرددوقتی موسی و هارون تسلیم فرامان باشند خدا هم خطاب  به انان می فرماید : نترسید من با شما هستم.


وقتی حکومتی بر اساس دین شکل پذیرفت و حاکم این حکومت زندگی عادی اش از افراد طبقه سه پایین تر بود به دنیا دل نتست و هدعش اجرای حکم الهی شد خدا نیز در صحرای طبس دشمن نظام دینی را با حادثه ای مواجه میکند که قادر به ظلم به ملت ایران نباشدو


امروز نیز فرمول عزت با همین قالب تعریف میشود سازش با طاغوت و مستکبر دردی را درمان نمیکند همه ی این فرعونیان در دریا غرق مسشوند هر کس در کنار طاغوت قرار بگیرد گرفتار عذاب الهی میشود.


امام خمینی به این فرمول به تمامی اهدافش دست یافت فرمولی که همه پیامبران الهی نیز از آن بهره برده اند نقشه ی راه اینده نیز با همین فرمول باید ترسیم شود.


مسولین نظام اسلامی باید تنها سر بر استان پروردگار فرود آورند به فرمان خدا گردن بنهند دل از دنیا ببرند امریکا را رد کرده و به سراغ حکم خدا بروند.


حمایت در جهاد و استقامت است رهایی موسی از مرگ با رها شدن در رود نیل است عزت یوسف با افتادن در چاه ترسیم میشود آرامش در ساده زیستی جادی میگردد حل مشکلات جامعه با رفتن به سوی خدا میسور میشود.


تجربه های خمینی بزرگ یادآور همه ی این حقیقت هاست. راه را گم نکنیم که به بی راهه رفتن جز زحمت چیزی را به ارمغان نمی اورد.


اگر میخواهیم راه را گم نکنیم راه حل شناخت و آشنایی با میانی امام خمینی است اشنایی با اهداف انقلاب اسلامی است.


حکیم فرزانه و موسس جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 20/2/1357 فرمود:
پیغمبر اسلام همه چیزش را عدای اسلام کرد تا پرچم توحید را به اهتزاز در آورد و ما به حکم پیروی از آن بزرگوار باید همه چیزمان را فدا کنیم تا پرچم توحید بر قرار ماند.


ما بایستی زیر پرچم توحید سینه بزنیم. برای احیای دین تلاش کنیم از دین دفاع کنیم خود نیزفدای دین بشویم ما باید جامعه را به دینداری دعوت کنیم جامعه ای دیندار تشکیل دهیم در جامعه قوانین اسلام و قران اجرایی بشود احیای دین و اجرای قانون دین در جامعه جز با شکل گسری حکومت اسلمی ممکن نیست.


از این رو امام خمینی در تاریخ 1/5/1357 فرمود:جمیع جناح های اسلامی ـ ایدهم الله تعالی ـ بدون از دست دادن فرصت دست در دست یکدیگر نهاده و در این امر حیاتی که بر چیده شدن رژیم پهلوی است مبارزه و بدون مناقشات ملت را به سوی هدف غایی که ایجاد حکومت اسلامی است هدایت نمایند.


آن عارف کم نظیر و اسلام شناس خبره در تاریخ 21/6/1357 در تبیین حکومت اسلامی فرمود: رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی وقانون اساسی اش قانون اسلام و باید منطبق بر قانون اسلام باشد و قانون اسلام مترقی ترین قوانین است.


امام دنبال این حکومت بود حکومت اسالمی ای بر پایه ی دین بر پایه ی شریعت اسلایم بر پایه ی قرآن منطبق با احکام شرع و مدافع ارزش ها و آرمان ها و پیرو حکومت محمدی و علوی  آن امام عزیز و معمار بزرگ جمهوری اسلامی ایران می فرمود:
1ـ حکومت اسلام یک حکومت عادل است
2ـ حکومت اسلام حکومت قرآن و اسلام است
3ـ حکومت اسلام حکومت ولی فقیه است
4ـ در حکومت اسلامی همه یوزارت خانه ها و ارادات باید اسلامی باشد
5ـ در حکومت اسلامی استقلال ماکل حفظ شود
6ـ حکومت اسلامی حکومت محبت به مردم است
7ـ در حکومت اسلامی کسی به مردم ظلم نمی کند
8ـ در حکومت اسلامی مردم نمی ترسند و حکومت هم  از مردم نمی ترسد چون به مردم ظلم نکرده است
9ـ حکومت اسلام از مردم جدا نیست و چون مردم پشتیبان آن حکومت اند آن حکومت سقوط ندارد.


امام خمینی در تاریخ 11/3/1358 فرمودند: این همه خون دادند مردم به اینکه اسلام تحقق پیدا کند دنباله کار انبیاست دنباله کار رسول خداست دنباله کار امیرالمومنین است دنباله کار سید الشهدا است سید الشهدا خونش را داده برای همین که اسلام تحقق پیدا بکند.... ما دنبال این هستیم که اسلام تحقق پیدا بکند دنبال اسم نیستیم که حالا که ما اسم جمهوری اسلامی پیدا کردیم کافی است برای ما. ما در هر یک از مواری که هست در تمام شوون مملکتمان می خواهیم که احکام اسلام باشد قرآن حکومت کند بر ما قانون اسلام بر ما حکومت کند.


فلسفه ی انقلاب اسلامی و فلسفه ی تشکیل نظامی دینی در ایران تحقق احکام اسلام و قرآن است بر همین اساس و با هین نگاه است که بنیان گذار جمهوری  اسلامی در تاریخ 17/7/1357 می فرمایند: در حکومت اسلام شخص اول زندگی عادی اش از افراد طبقه سه پایین تر و با مردم با همین طبقه ی فقیر هم درجه هستند.


طبعا رندگی رییس جمهور و روسای قوا و وزیران و نمایندگان مجلس و مسولین نیز باید ساده باشد ما برای این هدف ها قیام کردیم انقلابی ماندن یعنی در ان مسیر حرکت کردن ما نباید از امام فاصله بگیریم از زندگی پیامبر و اهل بیت فاصله نگیریم دین عوض نشده است چون قرآن عوض نشده است چون سیره و سنت اولیای الهی عوض نشده است غافلان نگاه خود را اصلاح کند و بدانند امروز نیز هدف ما حرکت د ر مسیر الهی است حرکت در مسیر پیامبر و علی است
نگاه ها باید درست ترسیم بشود اگر کسی هم از مدار اصلی خارج شود به راه برگردد قطب نما را درست تنظیم کنیم بصیرت قطب نمای حرکت است قطب نما باید به سمت هدف تنظیم شود در انتخابات پیش رو نیز باید درست حرکت کنیم باید کسی با این معبارها را برگزینیم تعارف ر کنار بگذاریم هرکسی بی راهه رفته او را کنار بگذاریم هر کسی درست حرکت کرده از او دفاع کنیم.


زتدگی ما باید منطبق با دین و ارزش های الهی باشد هدف باید خدایی باشد خلوص باید در نهایت درجه باشد هواها را زیر پا بگذاریم زیرچتر دین زیر چتر امام خمینی زیر چتر امام خامنه ای حرکت کنیم راه را گم نکنیم به بی راهه نرویم هدف را گم نکنیم.


ما برای اسلام قیام کردیم ما برای دین قیام کردیم ما برای احیای قرآن در زندگی بشر قیام کردیم ما برای اجرای احکام اسلام و قرآن قیام کردیم ما برای رهایی از زیر بار ظلم و استکبار قیام کردیم ما برای نابودی ظلیم و ظالم قیام کردیم ما برای نورانیت قلوب انسانها و کمال بشر قیام کردیم ما به دنبال اسلام اصیل هستیم ما به دنبال اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله هستیم ما  به دنبال هدف پیامبران و ائمه دین هستیم ما ظالم را بیرون کردیم تا مردان و یاران خدا بر مردم حکومت کنند ما آمریکا را بیرون کردیم تا استقلال سیلاسی و اقتصادی و فرهنگی مان را به رخ جهان خواران بکشیم ما به دنبال مردم سالاری دینی ای بودیم که قادر باشد حکومتی از نوع حکومت علوی را در دید جهانیان قار بدهد و مردم جهان از آن الگو بگیرند به لطف الهی در بسیاری از عرصه ها موفق شده ایم و امروز توانسته ایم انقلاب مان را به جهان صادر کنیم صیانت از انقلاب و نظام و درست حرکت کردن در ادامه ی مسیر تا هدف ما را در راه امید وار کردن مردم مسلمان جهان به نتیجه می رساند و شاخ ظالمان جهانی را در هم میشکند.


چشم حقیقت بین خویش را باز کنیم تا در چاله و جاه نیفتیم. اگر نگاهمان به راهبر باشد و راهبردهای ولایت را به مرحله ی اجرا ببریم به یقین رسیدن به هدف نهایی و کمال مطلق قطعی است زیر پرچم علی علیه السلام بمانیم تا گرفتار ترفند ها ی معاویه و عمر عاص نشویم عمار گونه زندگی کنیم تا علی زمان در صورت رفتن نبودمان را احساس کند و بر ولایت داری مان مهر تایید بزند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوایا و نقشه راه آینده انقلاب اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..