تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشهد کمک شایانی به فرهنگ بشری کرده است

معاون دبیر کل برنامه علمی، فرهنگی و آموزشی کنفرانس اسلامی (آیسسکو) گفت: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 کمک چشمگیری را به فرهنگ اسلامی و بشری کرده است.

مشهد کمک شایانی به فرهنگ بشری کرده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امینه الحجری در آیین افتتاحیه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در تالار قدس حرم مطهر رضوی افزود: برنامه پایتخت های فرهنگ اسلامی آیسسکو ملاک های سختگیرانه ای را برای انتخاب پایتخت از میان شهرهای کشورهای عضو دارد.

وی گفت:یک پایتخت فرهنگ اسلامی به طور مشخص می باییست دارای اصالت تاریخی مستند باشد و کمک شایانی به ارتقاء دانش و یادگیری کرده باشد.

وی گفت: یک پایتخت فرهنگ اسلامی باید دارای بناهای یادبود تاریخی و تمدنی، و نهادهای فرهنگی و هنری فعال باشد که نمود آن وجود سازماندهی برای برگزاری فستیوال های فرهنگی، نمایشگاه های کتاب، نمایشگاه های هنری، تولیدات تئاتری، مسابقات ادبی و هنری و نشست های شناخته شده و اثرگذار است.

الهجری افزود: جای هیچ انکار نیست که شهرتاریخی مشهد تمام این الزامات را در خود جای داده است و شهری است که در طی دوران اسلامی و تحت حاکمیت سلسله های حکومتی متعدد همواره قدرت خود را حفظ کرده است که این امر منجر به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه های مختلف بویژه در فرهنگ به معنای واقعی کلمه شده است.

وی گفت: این پیشرفت جایگاه مشهد را در آموزش، فرهنگ، علم، ادبیات، دانش، هنر، رفاه انسانی، و نقش معنوی اسلامی،‌ارتقا بخشیده است و به این دلیل است که مشهد همواره نفوذ مستمری در تکامل و پیشرفت فرهنگ بشری ایفا کرده است.

وی گفت: این نقش و جایگاه امروزه دارای اهمیتی دوچندان است چرا که مشهد به عنوان دومین مقصد گردشگری و زیارتی با بیش از 20 میلیون مسافر در سال است

وی اظهار کرد: جذابیت این شهر به واسطه جو معنوی آن است که دلیل آن وجود مرقد مطهر امام رضا (ع)، هارون الرشید خلیفه عباسی، دین شناس و عارف مشهور ابوحامد غزالی است.

وی افزود: همچنین شهرت مشهد مدیون فرش های شناخته شده آن در جهان و تنوع فرهنگی است که آن را به شهری تبدیل کرده است که اقلیت های مذهبی و قومی با هماهنگی در آن زندگی می کنند، بنابراین مایه افتخار است که در افتتاحیه رویداد فرهنگی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام حضور دارم.

وی گفت: امیدوارم کشور پرافتخار ایران موفقیت و بهروزی افزون تری داشته باشد و به علاوه این شهر تاریخی به عنوان یک پایتخت فرهنگی و نماد درخشان تمدن و نوآوری، پیشرفت های بسیاری به دست آورد.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه کشور را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند.

در همین چارچوب کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد که امروز آغاز این مراسم با حضور صدها میهمان داخلی وخارجی است

انتهای پیام//ف.ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشهد کمک شایانی به فرهنگ بشری کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..