تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایش زیستگاه های پرندگان مهاجر در میاندوآب / طرح سرشماری نیمه زمستانی پرندگان آبزی اجرا شد

ساعت: 11:22 منتشر شده در مورخ: 1395/11/05 شناسه خبر: 1015595

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب از اجرای طرح سرشماری نیمه زمستانی پرندگان در مناطق آبی این شهرستان و نیز بررسی احتمال وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه های پرندگان مهاجر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر محمدیان در گفتگو با خبرنگار زرین خبربا بیان اینکه این طرح در مناطق آبی تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اجرا شد، اظهار کرد: در این برنامه ماموران اداره محیط زیست شهرستان با حضور میدانی در مناطق مورد نظر، به اجرای طرح سرشماری پرداختند.

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه طرح سرشماری به مدت دو روز و با استفاده از وسایلی مانند تلسکوپ و دیگر ابزارآلات لازم انجام شد، افزود: منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو و حاشیه پارک ملی در سواحل جنوب شرقی این دریاچه، مناطقی بودند که سرشماری در آنها اجرا و وضعیت پرندگان از لحاظ کمیت وکیفیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: این طرح همه ساله در زمستان و به منظور به دست آوردن اطلاعات آماری پرندگان و بررسی وضعیت آنان از لحاظ زیستی، کیفیت و کمیت و بر اساس برنامه زمان بندی شده انجام می گیرد.

محمدیان تصریح کرد: امسال در کنار سرشماری پرندگان، احتمال وجود آنفولانزای فوق حال پرندگان در زیستگاه ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: مناطق آبی و تالاب های موجود در شهرستان میاندوآب محل مناسبی برای ورود انواع پرندگان مهاجر از جمله غازها،اردک ها، فلامینگو، پرندگان شکاری کنار آبزی وسایر پرندگان آبزی هستند.

همه ساله در فصل سرشماری پرندگان مختلفی در زیستگاه های آبی میاندوآب زیست می کنند و معمولا درپایان سال و یا در اوایل سال جدید، منطقه را به قصد حرکت به محل اولیه خود ترک می کنند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایش زیستگاه های پرندگان مهاجر در میاندوآب / طرح سرشماری نیمه زمستانی پرندگان آبزی اجرا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..