تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش بی سابقه قیمت گوشت قرمز در جاجرم

ساعت: 11:59 منتشر شده در مورخ: 1395/11/05 شناسه خبر: 1015768

در سال‌های اخیر، قیمت بالای گوشت قرمز همواره دهک‌های پایین جامعه را برای خرید این کالای مورد نیاز با مشکل مواجه کرده، اما این روزها خبرها از گرانی بی‌سابقه گوشت قرمز خراسان شمالی و جاجرم حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جاجرم، گوشت قرمز یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌ها در ایران است که فواید زیادی داشته و منبعی غنی از پروتئین محسوب می‌شود که دارای مقدار زیادی اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن است. هرچند در برخی منابع مصرف بیش از حد گوشت مضر اعلام شده اما نخوردن آن هم مضرات جبران ناپذیری برای بدن به دنبال دارد.


در سال‌های اخیر، قیمت بالای گوشت قرمز همواره دهک‌های پایین جامعه را برای خرید این کالای مورد نیاز با مشکل مواجه کرده، اما این روزها خبرها از گرانی بی‌سابقه گوشت قرمز خراسان شمالی و جاجرم حکایت دارد، افزایش قیمتی که احتمالا به حذف کلی این کالای اساسی از سبد بسیاری از خانوارهای کمتر برخوردار استان منجرو شود.

گرانی علوفه و کشتار بی رویه دام مولد و خارج کردن دام زنده از استان خراسان شمالی باعث افزایش بی سابقه گوشت دام سبک و سنگین در خراسان شمالی شده که این امر در 60 روز مانده به شب سال نو نگرانی آحاد جامعه خصوصا قشر پایین جامعه را در پی داشته است.
گوشت قرمز در روزهای سرد زمستان ماه گذشته هر کیلویی 38 هزارتومان را تجربه کرد این یعنی ارزش 80 درصد حقوق یک کارگر روزمزد که 8 ساعت فعالیتش با یک کیلو گوشت قرمز در این جامعه برابری می کند.
دامداران زمانی که به عینه شاهد بودند که ارزش ریالی شیرهای خام دام های مولدشان از یک بطری آب معدنی کمتر به فروش می رسید و همچنین نهادهای دامی دولتی که همانا غذایی اصلی دام هایشان درشب های طولانی و سرد زمستان به دستشان نمی رسید و بانک های عامل با دید صدقه پردازی و ترحم به آنها نگاه می کردند با یک حساب کتاب دبستانی تصمیم به کنارگذاشتن این حرفه اقتصاد مقاومتی و پر ارزش را گرفتند. که امیدواریم با اتخاذ تدبیر مناسب از سمت مسئولین مشکلات دامداران برطرف شود و شاهد تعادل در قیمت گوشت باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش بی سابقه قیمت گوشت قرمز در جاجرم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..