تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند حادثه دلخراش مشابه پلاسکو در جهان + تصاویر

برخی حوادث آن قدر دلخراشند که در حافظه‌ی جهان خواهند ماند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این قبیل حوادث همواره در جهان اتفاق می افتند اما بزرگی برخی از آن‌ها آن‌قدر بزرگ است که در مقیاس جهانی مطرح می شوند و واکنش‌های بین‌المللی دارند. در ادامه به بررسی برخی از حوادث مشابه حادثه ی پلاسکو در سراسر جهان می پردازیم.

فروریختن مرکز خرید سمپونگ در کره جنوبی
چهار حادثه مشابه

در 29 ژوئن 1995، مرکز خرید سمپونگ واقع در سئول فروریخت و 502 کشته و 937 زخمی برجای گذاشت.  پیش از آن در ماه آوریل سال 1995، مسئولین متوجه ترک‌هایی در سقف برخی واحدها در طبقه‌ی پنجم شدند. با بیشتر شدن تعداد ترک‌ها در آن محدوده، طبقات بالایی تخلیه شدند و مسئولین سیستم تهویه را نیز خاموش کردند.

پیش از ریزش ساختمان،  گزارش‌هایی از مشتریان مبنی بر شنیدن صداهای عجیب و لرزش زمین ارسال شده بود. پس از این حادثه نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل رسیدند اما نجات زیر آوارماندگان بسیار سخت بود. 17 روز پس از این حادثه دختری 19 ساله با خراش‌های جزئی از زیر آوار خارج شد. مدیر فروشگاه با اطلاع از ترک‌های ساختمان و امکان ریزش آن، اجازه‌ی تخلیه ساختمان را در آن زمان نداده بود.

فروریختن ساختمان رانا پلازا در بنگلادش
 

چهار حادثه مشابه

در 24 آوریل 2013، ساختمان تجاری 8 طبقه‌ای به نام رانا پلازا در بنگلادش فرو ریخت. در این حادثه 2500 نفر زنده از ساختمان بیرون آورده شدند و 1129 نفر کشته شدند. این ساختمان شامل تولیدی‌های لباس، بانک، آپارتمان، فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری بود. مدیران این مرکز به اخطار تخلیه ساختمان اعتنایی نکرده بودند و با مشاهده‌ی ترک‌ها، هیچ اقدامی انجام نشد و نهایتا مقامات مسئول تایید کردند که 3122 کارمند در زمان ریزش ساختمان در آن مکان حضور داشته‌اند. در این حادثه اکثر قربانیان، زنان و کودکان بودند و برخی از قربانیان پس از چند روز نجات پیدا کردند.

فروریختن سقف مرکز خرید زولیتود در لتونی
 
در 21 نوامبر 2013، سقف مرکز تجاری زولیتود در لتونی فروریخت. در این حادثه علاوه بر 41 مجروح، 54 نفر کشته شدند که تعداد زیادی از آن‌ها از تیم امداد و نجات بودند. تعداد افرادی که توانستند در هنگام حادثه از ساختمان فرار کنند به طور دقیق مشخص نشد. این حادثه، از سال 1950 به بعد، بدترین حادثه‌ی اتفاق‌افتاده در لتونی بود. ساختمان زولیتود دارای سوپرمارکت و بسیاری دیگر از مراکز کسب و کار مانند آرایشگاه، بانک و غیره بود. این ساختمان مدتی پیش از افتتاح دچار آتش‌سوزی شده بود.
 
طبق نظر شاهدان عینی، چند لحظه پیش از حادثه، آژیرهای اعلام خظر به صدا در آمده بودند اما کارکنان آژیرها را خاموش کرده بوند و جمعیت حاضر را به آرامش دعوت کرده بودند. در این حادثه عده‌ای موفق به فرار شدند. در هنگام ریزش، علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی بسیاری هم وارد شد. پس از حادثه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و حدود 20 زخمی را نجات دادند اما ساختمان بار دیگر ریزش کرد و عملیات نجات سخت‌تر شد. در روز 25 نوامبر، عملیات امداد به پایان رسید.

فروریختن ساختمانی در تانه هندوستان

چهار حادثه مشابه
 
در 4 آوریل 2013، ساختمانی در تانه هندوستان ریزش کرد که منجر به کشته شدن 74 نفر شد. حدود هزار نفر از این حادثه جان سالم به در بردند و عملیات نجات در 6 آوریل متوقف گردید. ساختمان فوق در دست ساخت بود و خانواده‌های کارگران این ساختمان نیز در آن ساکن بودند. گفته شده که ساختمان به طور غیر قانونی ساخته شده بود و موارد ایمنی در آن رعایت نشده بود. تا 11 آوریل، متهمان زیادی از جمله معماران، مهندسان و مقامات مسئول دستگیر شدند. آخرین نجات یافته‌ی این حادثه، زنی بود که کارگران یک روز پس از حادثه صدایش را شنیده بودند.
 
به طور کلی حوادث همواره در کمین انسان‌ها هستند اما نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت که رعایت نکات ایمنی قبل و پس از حادثه نقش بسزایی در حفظ جان افراد دارد. علت فرو ریختن این بناها عمدتا عدم رعایت اصول مهندسی و عدم اقدام به موقع برای ترمیم بنا بوده است.
 
منبع:عصرایران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند حادثه دلخراش مشابه پلاسکو در جهان + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..