تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم مراقبت از کیف های چرمی

نکات مهم مراقبت از کیف های چرمی

نکات مهم مراقبت از کیف های چرمی 

نکات مهم درباره نگهداری و مراقبت از کیف های چرمی که می تواند موجب افزایش عمر وماندگار بالای کیف شود و ما آن ها را به شما خواهیم گفت. چرم یک وسیله ی طبیعی و با کیفیت است که خیلی ها از آن برای کیف خود استفاده می کنند، اما چگونه باید از کیف چرم نگهداری کرد تا بتوان سال ها از ان استفاده کرد؟

در گذشته چرم خوب فقط از خارج از کشور وارد می شد، ولی این روزها چرم های خوب و با کیفیت ایرانی، بازار را پر کرده اند، از یک برند معروف ایرانی کیف چرم بخرید و سال ها از داشتن آن لذت ببرید.اما باید بدانید، چرم به دو دسته‌ی کلی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. همچنین درصنعت چرم سازی چرم به سه نوع چرم سبک، چرم نیمه سبک و چرم سنگین تقسیم می‌شود.

چرم سبک چرمی است که از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می‌آید این نوع چرم بسیار ظریف و نازک است و به همین علت هم در ساخت محصولاتی مانند لبـاس چرم، کاپشن چرم و دستکش از آن استفاده شده و از کیفیت پایین تر آن نیز به عنوان آستری کفش و لباس استفاده می‌گردد.

 به گزارش پارس ناز چرم نیمه سنگین به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شتر مرغ به دست می‌آید این نوع چرم به علت کمیاب و گران قیمت بودن بیشتر در ساخت محصولاتی که جنبه تزیینی دارند و یا لوکس محسوب می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرم سنگین به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند گاو، گاومیش، گوساله و شتر و …به دست می‌آید. چرم سنگین بهترین نوع چرم جهت استفاده‌های معمول می‌باشد و دارای بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در میان چرم‌های دیگر است. این نوع چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و رویه کفش، ساخت کیف‌های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه‌های ماشین آلات صنعتی و … می‌رسد.

نحوه نگهداری کیف چرمی
در مورد نگهداری کیف‌های چرمی با توجه به خصوصیت شکل پذیری چرم، یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که کیف‌ها، مخصوصاً در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود، باید با فرم اصلی خود نگهداری شوند، یعنی اینکه باید داخل کیف را با روزنامه یا پارچه و یا … پر کرد، تا شکل اصلی خود را به دست آورند. علت آن، این است که با گذشت زمان چرم حالتی که با آن نگهداری می‌شود را به خود می‌گیرد و بعضاً با توجه نکردن به این نکته فرم کیف تغییر می‌کند.

روش تمیز کردن
آسان ترین راه پاک کردن کیف چرم با پارچه ی چیت آغشته به آب و چند قطره صابون محلول در آن است. پارچه را به آرامی و در جهت بافت چرم بکشید.داخل کیف چرم نیز به اندازه سطح آن کثیف می شود. جارو برقی را بردارید، سری باریک آن را وصل کنید و در عرض چند ثانیه گرد و خاک داخل کیف چرم را از پاک کنید.

به کیف های تان برسید
اگر می خواهید کیف های چرم تان بعد از چند سال مانند روز اولش باشد، همانند پوستتان، کیف های چرم نیز نیازمند رسیدگی و توجه هستند. روغن کتان و سرکه ی سفید عوامل نرم کنندگی عالی ای برای نرمی، شاداب و براق به نظر رسیدن کیف های چرم است. کیف های چرم تان را از روغن های نفتی و معدنی که سنگین و مانع نفس کشیدن کیف می شود، دور نگاه دارید.

قسمت های فلزی کیف، مانند سگک ها و قلاب ها را فراموش ننمایید. تمیز و پولیش کردن آن ها با پارچه ی چیت و تمیزکننده های چند منظوره ی خانگی، به آن ها جلا می بخشد و خراش های شان را می پوشاند. هم چنین، برای کارکرد موثر زیپ ها، روی آن ها موم عسل بمالید.

به یاد داشته باشید که:
1-همیشه چرم را خوب گردگیری کنید. اگر گل و گرد و خاک روی چرم بماند، به مرور زمان آن را خراب می‌کند.

2-اگر لکه‌ای خیلی عمیق روی چرم درست شده، سعی نکنید هر طور شده آن را از بین ببرید چون ممکن است به خود چرم آسیب بزنید.

3-هر چند ماه یک بار، محصولات چرمی خود را با واکس چرم چرب کنید. واکس چرم ماده مخصوصی است که برای همین محصول ساخته شده و می‌توانید از فروشگاه‌های محصول‌های چرمی تهیه کنید. واکس معمولی، در درازمدت باعث خورده شدن سطح چرم می‌شود.

4-چرم در رطوبت زیاد کپک می‌زند، بنابراین آن را در جایی که بسیار مرطوب است نگهداری نکنید. هیچ‌وقت هم چرم را در لفاف پلاستیکی نگه ندارید چون این کار باعث می‌شود که رطوبت احتمالی موجود در محصول چرمی خشک نشود.

5-بهتر است چرم را شب خوب واکس بزنید و در جایی دربسته بگذارید و تا صبح نگه دارید. چرمی که تازه واکس خورده و هنوز واکس به خوردش نرفته به سرعت در طول روز گردوخاک را به خود جذب می‌کند و صدمه می‌بیند، علاوه بر این، رنگ چرم نیز تیره و کدر می‌شود.

6-هرگز نگذارید چرم به مدت زیاد آفتاب بخورد. برای نگهداری چرم در خانه، آن را در کمدی دور از آفتاب و گردوخاک قرار دهید.در پایان توجه داشته باشید که کیف های چرمتان را درون ماشین لباسشویی نندازید و آنها را نابود نکنید، و بعد این که چرم در مقابل لکه های اسپری و عطر حساس است و زود خراب می شود، پس اگر از آن دسته از آدم ها هستید که به همه ی وسایلشان عطر می زنند، کیف چرمتان را مستثنی بفرمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم مراقبت از کیف های چرمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..