تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیب های اجتماعی دختران را بیشتر تهدید میکند

شبکه اجتماعی اینستاگرام که در میان مردم جهان بسیار محبوب میباشد مکانی برای بروز رفتارهای افراطی شده و بی حیایی در آن به وضوح دیده میشود.تحقیقات جدید کارشناسان این را نشان میدهد که دختران شبکه های اجتماعی را بیشتر از پسران دوست دارند و به آن ها علاقه مند هستند و به همین دلیل آسیب های اجتماعی دختران را بیشتر تهدید میکند.

دسترسی به شبکه های اجتماعی آسان است به طوری که عضویت در آن‌ها در کمتر از پنج دقیقه صورت می‌گیرد.شبکه‌های اجتماعی مکانی است خارج از دسترس والدین که نوجوانان به شدت به آن وابسته هستند.

افراد در این فضای مجازی می توانند خود را پشت هویتی دروغین مخفی کنند و با نام‌های متعدد حس اطمینان را به کاربران دیگر القا کنند.

بررسی ها نشان می دهند؛ معمولا دختران در اینستاگرام عکس های زیادی از خود به اشتراک می گذارند و گویی لایک کردن و اضافه کردن متن هایی در خصوص اینکه آنها زیبا هستند و در یک موقعیت خوب عکس گرفته اند برای آنها مانند اکسیژن ضروری و حیاتی است.

آنها پس از هر پست تمایل دارند دوستان و آشنایان عکس های آنها را لایک کنند و به این ترتیب احساس اعتماد به نفس پیدا می کنند.

اغلب دیده می‌شود که افراد برای گرفتن عکس به دنبال موقعیت مکانی خوب می گردند و تمام ذهنشان درگیر فرستادن عکس یا سوژه جدیدی برای صفحه پروفایل خودشان است. آنان حتی به خاطر این موضوع متحمل هزینه های سنگینی می شوند و به زندگی‌شان لطمه وارد می‌کنند.

همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که افراد دارای ویژگی های جسمی یا چهره‌های عادی به شدت اعتماد به نفس خود را از دست داده و گوشه گیر و منزوی می شوند. برخی هم که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، دست به کارهای خطرناک می‌زنند تا وزن خود را به سرعت کاهش دهند.

بسیاری از کارشناسان اجتماعی اعتقاد دارند، چنین رفتارهایی از سوی برخی کاربران بویژه در اینستاگرام خودنمایی را در میان افراد افزایش داده‌اند و منجر به شکل‌گیری یک نوع زندگی ویترینی شده‌اند.

کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای حفظ سلامت روحی و جسمی و نیز حفاظت از حریم شخصی خود به شبکه های اجتماعی وابسته نشوند و مدت زمان زیادی را در این شبکه ها سپری نکنند.

همچنین توصیه می‌شود افراد با کسانی که نمی شناسند و هیچ آشنای واسطی بین آنها نیست به سادگی اعتماد نکنند، اطلاعات شخصی خود را به هیچکس ندهند و از فرستادن عکس شخصی، خانوادگی یا تصاویر خانه جدا خودداری کنند.

برخی از افراد آنقدر غرق در افراط گری می شوند که به بدن خودشان آسیب وارد می کنند چرا که این مسئله موجب تغییر ساختار عصبی مغز، افزایش احتمال بروز رفتارهای افراطی و در نتیجه اعتیاد می‌شود. نباید فراموش کرد که حضور زیاد در بسیاری از موارد در این شبکه‌ها می‌تواند به بهای ضربه به روابط سالم اجتماعی و خانوادگی تمام شود.

روانشناسان در این خصوص تاکید می‌کنند که افراد باید در درجه اول برای خود اهمیت قائل شوند و به جای اتلاف وقت در این شبکه‌ها، با یادگیری مهارت‌های جدید و برقراری ارتباطات موثر اجتماعی با اطرافیانشان به زندگی‌شان سر و سامان دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیب های اجتماعی دختران را بیشتر تهدید میکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..