تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ماجرای «امپراطور جهنم» تا حذف لوگوی فارابی از پوستر / نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر(۳)

از ماجرای «امپراطور جهنم» تا حذف لوگوی فارابی از پوستر / نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر(۳)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلای، محمد حیدری در ادامه نشست خبری که سه‌شنبه پنجم دی ماه در هتل اسپیناس برگزار شد، در پاسخ به سئوالی در مورد انصراف سازندگان فیلم «امپراطور جهنم» از حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: «ما تلاش کردیم این فیلم به بهترین شکل در جشنواره دیده شود. فیلم در جشنواره پذیرفته شد، اما تهیه‌کننده نپذیرفت که فیلم به جشنواره بیاید، هیات انتخاب هم آمدن آن را در مسابقه نپذیرفت. به نظرم تهیه‌کننده با این تصمیم اشتباه کرد و اگر من جای تهیه‌کننده بودم، اجازه می‌دادم فیلمم در شرایط دیده شدن قرار بگیرد. این فیلم با توجه به شرایط منطقه و داعش موضوع مهمی دارد، و باید تهیه کننده اجازه دیده شدن می‌داد.»

او در پاسخ به سوال دیگری که به نبود لوگوی بنیاد سینمایی فارابی در پوستر جشنواره اشاره داشت، گفت: «می دانیم که فارابی نوستالژی همه ماست. با توجه به اینکه پوستر جشنواره امسال با نام و یاد علی حاتمی بود بر همین اساس در مراسم رونمایی پوستر فقط چهره استاد حاتمی نمایش داده شد، اما در پوستر نهایی آرم و لوگوها قرار خواهد گرفت. ما نمی‌توانیم نام فارابی را از جشنواره حذف کنیم زیرا همین امسال این بنیاد از 22 فیلم حاضر در جشنواره حمایت کرده است و این شدنی هست که بخواهیم آن را نادیده بگیریم. ما از آقای تابش و همه همکاران او تشکر می‌کنیم.»

او در مورد انصراف انجمن منتقدان و نویسندگان از برگزاری نشست‌های خبری و گلایه این انجمن از نپذیرفتن داوران پیشنهاد گفت: «در جلساتی که با اعضای انجمن داشتیم از آنان کمک خواستیم. این انجمن نام پنج نفر را برای حضور در جمع داروان به ما دادند. واقعیت این است که داور جشنواره فیلم فجر را دبیر به تنهایی انتخاب نمی‌کند. به هر حال این تصمیم گرفته شد که اکبر نبوی که خود یک منتقد مطرح است در جمع داوران حضور داشته باشد. ضمن اینکه از افراد پیشنهادی انجمن در داوری‌های جشنواره بهره گرفته شده است و روبرت صافاریان در بخش مستند داوری خواهد کرد. هیات داوران یعنی تمامی داورانی که می‌توانند در جشنواره باشند و نباید اهمیت بخش مستند را کمتر از سایر بخش‌ها بداینم.»

حیدری تاکید کرد امسال مراسم فرش قرمز فقط محدود به کاخ مردمی جشنواره خواهد شد و در برج میلاد مراسم فرش قرمز برگزار نمی‌شود. او گفت: «امسال برج میلاد مکان تخصیی فیلم دیدن اهالی مطبوعات است و تلاش شد از بار زیادی که بر دوش این سینما بود با محدود کردن صدور کارت‌ها کاسته شود. عکاسان می توانند با کارت‌های خود در کاخ مردمی حضور پیدا کنند و عکاسی را انجام دهند.»

او همچنین در پاسخ به سئوالی درباره نقل قولی که از سوی وزیر ارشاد در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان شده بود، گفت: «همانطور که آقای ایوبی گفتند چنین صحبتی که فیلم‌هایی از جشنواره کنار گذاشته شده در این دیدار مطرح نشد. به لحاظ محتوایی هیچ‌کسی در پروسه انتخاب فیلم‌ها غیر از هیات انتخاب و دبیر جشنواره اظهارنظر نکرد.»

5858




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ماجرای «امپراطور جهنم» تا حذف لوگوی فارابی از پوستر / نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر(۳)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..