تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




53 درصد طرحهای ورودی به «صندوق نوآوری و شکوفایی» مصوب شده است

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوریها و اختراعات در سال 1389 مصوب شد و با توجه به اینکه عنوان یکی از سالها توسط مقام معظم رهبری «نوآوری و شکوفایی» اتخاذ شده بود، تأسیس صندوقی با همین نام به تصویب دولت رسید و داخل قانون مذکور گنجانده شد.

براساس این قانون، سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی 30 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد که بر اساس سازوکار در نظر گرفته شده، باید 0.5 درصد از بودجه عمومی سالیانه کشور به این صندوق تخصیص یابد.

در سال 1391 اساسنامه این صندوق به تأیید شورای نگهبان رسید و دولت وقت آئین‌نامه اجرایی آن را مصوب کرد که به دنبال آن، صندوق ایجاد شد؛ این صندوق از نظر حقوقی مستقل است و به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمانهای کشور از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وابستگی ندارد.

مأموریت و اهداف صندوق نوآوری و شکوفایی که چشم‌انداز آن را در افق 1404 تصویر می‌کند، پیشرانِ تجاری‌سازی فناوریهای برتر، راهبر تأمین مالی زیست‌بوم نوآوری و نقش‌آفرین در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان در ایران است.

این صندوق باید تأمین و ارائه خدمات مالی به شرکتهای دانش‌بنیان خصوصی یا تعاونی را انجام دهد؛ عملکرد کلی صندوق در برخورد با 2 هزار و 870 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده طبق آمار معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، نشان می‌دهد که از 3 هزار و 49 طرح ورودی به این صندوق یک هزار و 639 طرح به ارزش تقریبی 10 هزار و 141 میلیارد ریال مصوب شده است.

تعداد طرحهای مصوب 63 درصد طرحهای تعیین تکلیف شده و حدود 53 درصد کل طرحهاست؛ جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده این صندوق نشان می‌دهد که مبلغ یک هزار و 38 میلیارد ریال برای 761 طرح به شکل قرض‌الحسنه، رقم 2 هزار و 668 میلیارد ریال برای 292 به صورت سرمایه در گردش و مبلغ 4 هزار و 166 میلیارد ریال برای 140 طرح به صورت تولید صنعتی در نظر گرفته شده است.

596 میلیارد ریال برای 182 طرح لیزینگی، 820 میلیارد ریال برای 97 طرح قبل از تولید صنعتی و 11.5 میلیارد ریال هم برای 23 شرکت ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حال با توجه به رسالت این صندوق در زمینه توانمندسازی شرکتهای دانش‌بنیان و ایده‌های قابل تجاری‌سازی، سعی بر این است تا در گزارشهای آینده به شکلی جامع‌تر، اقدامات صورت گرفته توسط این صندوق واکاوی و بررسی شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «53 درصد طرحهای ورودی به «صندوق نوآوری و شکوفایی» مصوب شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..