تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرماندار شهرستان سربیشه منصوب شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حکمی محمدجواد فلاحی را به عنوان فرماندار شهرستان سربیشه منصوب کرد.

در این حکم اظهار امیدواری شده است که وی بتواند با توکل به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) و سیاست‌های دولت تدبیر و امید موفق و موید باشد.

انجام خدمت در مسئولیت‌هایی همچون بخشدار مرکزی شهرستان سربیشه و معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری شهرستان سربیشه بخشی از سوابق کاری وی قبل از احراز این پست است.

بهسازی کتابخانه عمومی خوسف نیازمند کمک فرمانداری و خیران است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، برای ادامه پروژه بهسازی کتابخانه عمومی غلام‌حسین شکوهی خوسف،به کمک فرمانداری و خیران نیاز است.

فرماندار شهرستان خوسف در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: شهرداری خوسف به دلیل مشکلات اقتصادی، در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها با مشکل روبه‌رو است اما با این وجود مسئولان شهرستان باید دلسوزتر از مسئولان استانی برای شهرستان باشند.

شفیعی افزود: پیگیر هستیم تا ساختمان‌های بلااستفاده در شهرستان در اختیار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار بگیرد که یکی از کاربردهای آن راه‌اندازی کتابخانه است.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی خیران شهرستانی در سراسر کشور و جلب مساعدت آنها گفت: دهیاری‌های سیوجان و معصوم آباد نیز باید در زمینه راه‌اندازی کتابخانه این دو روستا با اداره کل کتابخانه‌ها همکاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی نیز در این جلسه راه‌اندازی مجدد کتابخانه عمومی غلامرضا فرزین روستای گل بعد از حدود دو سال تعطیلی و به کارگیری نیروی جدید در این کتابخانه را از جمله اقدامات این اداره کل در سال 94 در شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: پیگیری رفع نقص ساختمان کتابخانه عمومی شهید نوروزی روستای قلعه‌زری توسط پیمانکار و رفع مشکل گرمایشی و سرمایشی کتابخانه‌های شهرستان خوسف از دیگر اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این شهرستان طی دو سال اخیر است.

محمدرضا رضایی از دیگر اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به پیگیری برای راه‌اندازی کتابخانه جدید در بخش ماژان و روستاهای سیوجان و معصوم آباد اشاره کرد و افزود: موافقتنامه‌های لازم صادر شده است.

وی در ادامه ضمن گلایه از عملکرد شهرداری خوسف در زمینه پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها خواستار همکاری بیش از پیش این ارگان شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوسف نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های این شهرستان مطابق مصوبات جلسات گذشته انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: در حال حاضر کتابخانه عمومی دکتر غلامحسین شکوهی خوسف در حال بهسازی است که برای ادامه تعمیرات و تکمیل این پروژه به کمک فرمانداری و خیران بومی یا کشوری نیاز است.

علیدوست افزود: شهرستان خوسف با دارا بودن سه کتابخانه عمومی شامل یک شهری و دو روستایی، 700 عضو بیش از 18 هزار عنوان کتاب دارد.

شناسایی و برداشت میدانی دق اکبرآباد شهرستان بیرجند

پس از شناسایی دق اکبرآباد شهرستان بیرجند و بررسی‌های اولیه، برداشت میدانی آن انجام شد و پرونده پیشنهاد ثبت آن در دست تهیه است.

کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی در این رابطه گفت: دق اکبرآباد در جنوب روستای گیو و 100 کیلومتری شهرستان بیرجند قرار دارد که طول این دق 25 کیلومتر و عرض آن در حدود 6 کیلومتر است.

زهرا رضایی‌ملکوتی افزود: دق زمینی با وسعت زیاد و درصد شوری بالاست که پوشش گیاهی بسیار ضعیفی دارد و در حاشیه دق اکبرآباد زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف با پوشش گیاهی و جانوری خاص قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تپه‌های ماسه‌ای مجاور دق با زیبایی و صلابت خودنمایی کرده و بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است بنابراین از ویژگی‌های بارز دق اکبرآباد می‌توان به قابلیت گردشگری و جذب توریست آن اشاره کرد.

کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی گفت: پس از شناسایی منطقه و بررسی‌های اولیه برداشت میدانی آن انجام شد و پرونده پیشنهاد ثبت آن در دست تهیه است.

رضایی‌ملکوتی تصریح کرد: امید است این منطقه با دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرماندار شهرستان سربیشه منصوب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..