تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محیط کار استرس‌زا این بلا را به سرتان می‌آورد

بر اساس نظر کارشناسان، استرس شغلی یکی از خطرهای محیط کار و مسئول ایجاد آسیب‌های بسیار برای افراد است.

محیط کار استرس زا این بلا را به سرتان می آوردبه گزارش مجله سرگرمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس ارشد گروه بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تاثیر استرس محیط کار بر افراد، گفت: از خطراتی که در محیط کار شاغلان شامل کارمند، کارگر و به صورت کلی افرادی که به نوعی اشتغال دارند را تهدید می کند، خطرهای روانی یا psychologic hazards است که به این دسته مهم از خطرهای محیط کار، توجه کافی نمی‌شود.

فروغ زارع‌دریسی افزود: مهمترین شکل این خطرها در محیط کار(خطرات روانی)، استرس ناشی از کار یا Occupational stress است که به آن استرس شغلی نیز گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: نتایج حاصل از مطالعات مختلف داخل و خارج از کشور نشان می‌دهد کارمندانی که در محیط‌های کاری با فشار روانی اشتغال دارند، در مدت کار با فشارخون بالا روبرو هستند.

این کارشناس تصریح کرد: فشار شغلی می‌تواند بر فشارخون سیستولیک افراد در نوبت کاری نیز تاثیر داشته باشد؛ حال آنکه فشارخون بالا از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در مدت زمان‌ طولانی است.

وی ادامه داد: اشتغال در نوبت شب و کار در ساعت‌های نامناسب مانند نوبت‌های طولانی و بدون استراحت، کار در روزهای تعطیل و بیدار ماندن‌های شبانه، از عوامل ایجاد کننده استرس‌های شغلی است.

زارع اضافه کرد: نخستین موضوعی که در محیط‌های شغلی باید به آن توجه کنیم، این است که سازمان‌ها در بررسی‌ها و معاینات ادواری، افراد مبتلا به مشکلات روحی و روانی و فشار خون بالا را شناسایی کنند و به متخصصان مربوطه ارجاع دهند.این کارشناس‌ارشد بهداشت حرفه‌ای گفت: باید عوامل استرس‌زا شناسایی شوند و با مداخله سازمانی، افرادی که احساس می‌کنند دچار استرس هستند را با بالا بردن فعالیت‌های بدنی مانند ورزش، تغییر در رژیم غذایی و ایجاد محیط های شاد در محل کار، در مسیر بهبودی قرار داد.

منبع:الف


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محیط کار استرس‌زا این بلا را به سرتان می‌آورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..