تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این نشانه ها، خبر از سرطان می دهند!

وب‌سایت زوم تک - مهگل آزاد: سرطان یک بیماری وحشتناک است که از دچار شدن خود و عزیزانمان به آن فراری هستیم. برخی از علائم سرطان به منظور تشخیص آسان و واضح می باشند. اما برخی از آن ها آشکار نیستند و بسیاری از ما احتمال را به خوش خیم بودن آن ها می دهیم.

اما بهتر آن است که با مشاهده علائم به پزشک خود مراجعه کنید تا هرچه سریع تر با کمک آزمایش تشخیص حتمی شود و آماده گزینه های درمان شوید. ما در این مقاله قصد داریم به ۱۰ علامت سرطان بپردازیم که غالبا از آن ها چشم پوشی می کنید.


پا و یا ران متورم

ورم یا آماس ناشی از سرطان می تواند موجب تجمع غیرطبیعی مایع در بدن شود. و افرادی که مدت زمان طولانی ایستاده باشند اغلب در ناحیه پا و یا ران دچار آماس می شوند. اگرچه افراد بسیاری به سادگی از این نشانه غافل می شوند اما "ورم و یا آماس” به خودی خود می تواند یکی از نشانه های اولیه از مشکلات در زمینه سلامت می باشد. تورم و یا آماس می تواند ناشی از سرطان بخصوص سرطان های کلیه، کبد و یا تخمدان باشد. بنابراین اگر به این علائم دچار شدید حتما به منظور تشخیص علت به پزشک خود مراجعه کنید.

کاهش وزن بی دلیل

کاهش وزن ناگهانی یکی از اولین علائم قابل توجه مشکلات در زمینه سلامتی است. اغلب افراد مبتلا به سرطان دچار کاهش وزن بدون علت می شوند.

درد طولانی مدت

مبتلایان به تومور دچار دردهای عصبی طولانی مدت می شوند. این دردها به صورت احساس سوزش، تیر کشیدن و یا سوزن سوزن شدن در داخل پوست بروز می دهند.

توده زیرپوستی

"سارکوم” نوعی سرطان است که در استخوان ها و یا بافت های نرم توسعه و گسترش می یابد. رشد غیرطبیعی در بافت های نرم انواع مختلفی دارد. اما اگر آن یک "سارکوم” باشد می تواند یک تومور بدخیم و یا حتی سرطان باشد. اگر "سارکوم” به عنوان یک تومور در نواحی کبد، ریه، مغز و سایر ارگان های مهم شناخته شود می تواند یک تهدیدکننده زندگی به شمار رود.

لکوپلاکیا

"لکوپلاکیا” می تواند به صورت تکه های سفید رنگ همراه با ضخامت بر روی زبان و یا لثه تان آشکار شود. شایع ترین علت ابتلا به این بیماری مصرف دخانیات است. "لکوپلاکیا” اگر خفیف باشد معمولا خطرناک نیست. اما در موارد جدی می توان آن را به سرطان دهان مرتبط دانست.

تغییر پوست

رشد ضایعات جدید ممکن است سرطان پوست نباشند اما در طول زمان احتمال ابتلا به آن وجود دارد. پس اگر می خواهید یک ترفند برای درمان سرطان پوست در پیش بگیرید نشانه های ابتدایی را نادیده نگیرید.

تغییر عادات در سرویس بهداشتی

هرکسی که به سرطان مبتلا نباشد هم دردهای مشترک معده و روده را تجربه کرده است. با این حال، بی دقتی می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی شود و حتی ابتلا به سرطان روده بزرگ را امکان پذیر می کند.

از آن جا که ۷۰ تا ۸۰ درصد خستگی در افراد بدلیل مشاغل آن ها رخ می دهد، بسیاری از آن ها این نشانه سرطان را نادیده می گیرند. اگر خستگیتان بعد ساستراحت بر طرف نشد و پس از یک هفته تا یک ماه ادامه یافت می تواند یکی از علائم سرطان باشد.

تب طولانی مدت

افزایش حرارت بدن که به صورت تب بروز داده یک اتفاق ناگوار نیست. اما بدن شما در این موقعیت یک عامل اشتباه را شناسایی کرده و با عفونت مبارزه می کند. با این حال، در برخی موارد نادر تب یک بیماری خطرناک شناخته می شود. و زندگیتان را تهدید خواهد کرد. سرطان هایی مانند لوسمی و لنفوم ناشی از تب می باشند.

خونریزی غیرمنتظره

در حالی که برخی نشانه ها قابل درمان هستند برخی نشانه های دیگر جدی تر می باشند. خونریزی غیرمنتظره می تواند نشانه سرطان گردن رحم و آندومتر باشد. اگر متوجه خونریزی لکه ای و یا سنگین تر در بین دوران پریودتان شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این نشانه ها، خبر از سرطان می دهند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..