تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان موفق به فعالسازی قابلیت ابررسانایی گرافن شدند

محققان گرافن را به عنوان یک ماده بی نظیر در دنیا می شناسند که فوق العاده مستحکم و نازک بوده و می تواند کاربردهای بیشماری از کمک به تشخیص سلول ها تا گرفتن عکس های بهتر داشته باشد. اما هم اکنون دانشمندان موفق به کشف قابلیت دیگری از آن شده اند که در صورت توسعه موفقیت آمیز می تواند دنیا را دگرگون سازد.

در مطالعه مذکور محققان دانشگاه کمبریج موفق شده اند از طریق جفت کردن گرافن با ماده ای به نام «Praseodymium Cerium Copper Oxide» قابلیت ابررسانایی به آن ببخشند که به معنای مقاومت الکتریکی برابر با صفر است.

این اولین باری است که دانشمندان موفق شده اند بدون نیاز به تغییر گرافن، قابلیت ابررسانایی آن را فعال کنند. در آزمایش مذکور با وجود آنکه گرافن با PCCO جفت می شود اما محققان قادر هستند به واسطه اسپین الکترون متفاوت، دو ماده را به راحتی از یکدیگر تشخیص دهند.

ابررساناها مدت زمان زیادی است که برای تولید میدان های مغناطیسی در دستگاه های MRI و یا قطارهای مگلو استفاده می شوند اما این مواد قابلیت هیجان انگیز دیگری ارائه می دهند که می تواند منجر به به استفاده نامحدود از انرژی شود.

با وجود تمام مزایا، مشکلی که در استفاده از ابررساناها وجود دارد لزوم قرار داشتن آنها در دمای بسیار پایین است و همین عامل سبب شده که این مواد تاکنون در صنایع دیگر جایی نداشته باشند.

مشخصاً هنوز راه بسیار طولانی برای کاربردی ساختن نتایج حاصل از این مطالعه وجود دارد اما امید است روزی دستگاه های الکترونیکی با گرافن های ابررسانایی برای متحول ساختن دنیا توسعه یابند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان موفق به فعالسازی قابلیت ابررسانایی گرافن شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..