تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوضاع کنونی شیخ زکزاکی کاملا مجهول بوده و دولت نیجریه از آزادی وی امتناع می‌ورزد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال گذشته با یورش نظامیان این کشور به حسینیۀ شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد.

شیخ زکزاکی و همسرش در جریان این حمله دستگیر شدند و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به‌‍سر می‌برند.

در حملۀ نظامیان نیجریه به شیعیان در روزهای 12 و 14 دسامبر 2015 (21 و 23 آذر 1394) در شهر زاریا حدود 350 نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به قتل رسیدند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اوایل اردیبهشت 1395 ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن کردن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن مستندات مرتبط با این جنایت متهم کرده بود.

این سازمان بین‌المللی همچنین تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده بود که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‎داد.

چند روز پیش نیز سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقام‌های نیجریه باید مطابق حکم دادگاه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش را فوراً از زندان آزاد کنند.

«یوسف حمزه» یکی از فعالان سیاسی نیجریه‌ای است که در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین اوضاع شیخ ابراهیم زکزاکی پرداخت.

اوضاع کنونی شیخ زکزاکی کاملا مجهول بوده و دولت نیجریه از آزادی وی امتناع می‌کند

وی در این مصاحبه گفت: می‌توان به صراحت بگویم که اوضاع کنونی شیخ زکزاکی کاملا مجهول است. چون دادگاه نیجریه اخیرا حکم داد که وی باید طی 45 روز آزاد شود و با وجود آنکه این مدت زمان به پایان رسیده اما هیچگونه اقدامی را از دولت مشاهده نکرده‌ایم. تا کنون معلوم نیست که دولت نیجریه چه تصمیمی را درباره آیت‌الله زکزاکی اتخاذ کرده است و ما همچنان تا مشخص شدن وضعیت وی به اعتراضات و تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهیم و در برخی از شهرها هر هفته و در برخی مناطق دیگر هر چند روز یکبار مردم در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند اما دولت هیچگونه پاسخی به خواسته مردم نمی‌دهد.

دولت نیجریه مانع از عیادت پزشک از شیخ زکزاکی می‌شود

یوسف حمزه در ادامه این مصاحبه درباره اوضاع جسمانی شیخ زکزاکی گفت: اخبار رسیده حاکی از آن است که اوضاع جسمانی شیخ زکزاکی در حال بهتر شدن است اما دولت نیجریه همچنان مانع از آن می‌شود که پزشک از وی عیادت کند یا اینکه از کشور خارج شود. اما چیزی که کاملا مشخص بوده این است که بینایی یکی از چشم‌های شیخ زکزاکی به شدت کاهش یافته و به خوبی نمی‌بیند.

شیخ زکزاکی بارها گفته بود که آمریکا و اسرائیل در تلاش برای نابودی جنبش اسلامی در نیجریه هستند

این فعال سیاسی نیجریه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره دلایل عدم اجازه دولت نیجریه برای خروج آیت‌الله زکزاکی از این کشور برای مداوا گفت: این توطئه آمریکایی- اسرائیلی است و شیخ نیز بارها گفته بود که آمریکا و اسرائیل در تلاش برای نابودی جنبش اسلامی در نیجریه هستند و صهیونیست‌ها پنج سال پیش هشدار داده بودند که جنبش اسلامی نیجریه از جنبش حزب‌الله در لبنان حمایت می‌کند و یا اینکه این جنبش در نیجریه ساخته ایران است. امروز دنیای استکبار که شامل آمریکا، اسرائیل و همپیمانانشان هستند در حال مبارزه با شیعیان در هر جایی هستند. اینها در حال کشتار شیعیان در سوریه، لبنان و یمن هستند و امروزه نیز این کار را در آفریقا انجام می‌دهند و با شیعیان مبارزه می‌کنند.

سعودی‌ها در حال مبارزه با شیعیان در آفریقا هستند

وی گفت: یکی دیگر از کشورهایی که به شدت با شیعیان دشمنی و مبارزه می‌کند، عربستان است. سعودی‌ها همانطور که در حال مبارزه با مردم در یمن هستند در حال مبارزه و جنگ با شیعیان در آفریقا نیز هستند و البته کاملا آشکار است که پشت سعودی‌ها نیز آمریکا و اسرائیل قرار دارند.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوضاع کنونی شیخ زکزاکی کاملا مجهول بوده و دولت نیجریه از آزادی وی امتناع می‌ورزد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..