تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در سالمندان

به گزارش افکارنیوز،

مجتبی طاهری درباره تدابیر تامین سلامتی سالمندان اظهار کرد: افراد سالمند باتوجه به سن و کهولت، به طور طبیعی دچار ضعف قوا و به دنبال آن با کاهش عملکرد سیستمهای مختلف بدن مواجه می‌شوند.

وی افزود: بنابراین رعایت تدابیر حفظ تندرستی می‌تواند کیفیت زندگی سالمندان را افزایش دهد؛ مزاج سن سالمندی سرد و خشک است و سالمندان باید از هر کاری که سردی و خشکی را افزایش می‌دهد, پرهیز کنند.

دستیار طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: حمام کردن با آب گرم برای سالمندان بسیار مفید است چرا که  آب سرد یا تعریق زیاد در سنین پیری مناسب نیست؛ استفاده از غذاهایی که هضم راحت دارند مثل آبگوشت با گوشت لطیف(گوسفند، مرغ یا بلدرچین) و زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت (عسلی) می‌تواند برای سالمندان مفید باشد.

طاهری یادآور شد: افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده به سالمندان توصیه می‌شود؛ مصرف شیر گرم همراه با عسل یا نبات یا زنجبیل بسیار مفید است و بهترین مصلح برای شیر در سالمندان زنجبیل است.

وی اضافه کرد: انجیر تازه و خشک، انگور، مویز بدون دانه علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن سالمندان از یبوست نیز پیشگیری کرده و به لینت طبع آنها کمک می‌کند.

دستیار طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: استفاده از عطرهای طبیعی خوشبو, پیاده‌روی روزانه به خصوص هنگام صبح و عصر برای سالمندان بسیار خوب است و از فعالیتهای بدنی مناسب برای سالمندان می‌توان به نشستن بر روی صندلی متحرک یا تاب‌سواری آرام یا استفاده از صندلی راک اشاره داشت.

وی متذکر شد: سالمندان بعد از 60 سالگی باید از روش‌های خونگیری از جمله فصد، حجامت و زالو به خصوص از دست‌ها و پاها همچنین مصرف غذاهای سرد, آماده و کنسروی, مصرف نوشیدنیهای سرد, مصرف سرکه و ترشیجات و نخوردن شام و یبوست پرهیز کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌هایی برای حفظ سلامتی در سالمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..