تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هتک حيثيت در شبکه‌های اجتماعی از سوی خواستگار ناکام

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حيثيت و نشر اکاذيب در فضای مجازی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

هتک حيثيت در شبکه‌های اجتماعی از سوی خواستگار ناکامبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری گفت: پی شکایت احدی از شهروندان بندر عباس مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی مراتب به جد در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
 وی در ادامه افزود: برابر اظهار شاکیه، شخصی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای به نام بی‌بی نازنینی در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام رسان با محتوای مبتذل اقدام به انتشار عکس‌های شخصی و منتسب نمودن اعمال غیر اخلاقی و خلاف شئونات اسلامی به وی نموده که ایشان از طریق آشنایان خود متوجه ساخت صفحه مذکور گردیده بود.
 
سرهنگ افتخاری گفت: حسب دستور مقام قضایی پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید که متهم به هویت م.ع شناسایی گردید که شاکی اعلام داشتند ایشان را می‌شناسند و از خواستگارهای قبلی ایشان می‌باشند.
 
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌. در بازجویی از متهم ابتدا منکر به بزه انتسابی بودند که با ارائه مستندات نهایتا به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام داشتند در حدود یک سال پیش عکس‌ها را از شاکی که خواستگار ایشان بوده‌اند اخذ نموده و پس از شنیدن پاسخ منفی در خصوص ازدواج به نیت انتقام اقدام به ساخت صفحه مذکور نموده و سپس عکس‌های شخصی شاکی را نیز در کنار عکس‌هایی مبتذل قرار داده و در صفحه مذکور بارگذاری می‌کردند همچنین با این روش اقدام به فریب کاربران استفاده کننده از آن شبکه اجتماعی می‌نموده و با دعوت به برقراری رابطه غیراخلاقی در چندین مرحله مبالغ شارژ مختلف دریافت می‌نموده است. همچنین با بررسی گوشی تلفن همراه نامبرده عکس‌های شاکی از آن استخراج گردید.
 
سرهنگ افتخاری در پایان با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین افرادی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی نسبت به اطلاع رسانی اقدامم نمایند، خاطرنشان کرد: هر چند که این شبکه‌های موبایلی در ابعادی دیگر می‌توانند به عنوان یک پتانسل درر کارهای اداری و خبری و یا کارهای یادگیری مثمر ثمر باشند، اما خطرات ناشی از این شبکه‌های اجتماعی موبایلی و اینترنتی امروز در جامعه نوشگفته‌ای که با فرهنگ سازی این شبکه‌های آشنا نیست، یک زهر است.منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هتک حيثيت در شبکه‌های اجتماعی از سوی خواستگار ناکام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..