تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه فرزندان آنلاین خود را از خطرات اینترنت محافظت کنیم

همانطوری که کودکان و نوجوانان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند در فضای پرفراز و نشیب و پیچیده مجازی نیز باید مراقب آنها بود .

چگونه فرزندان آنلاین خود را از خطرات اینترنت محافظت کنیمبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمدخانی در نشست تخصصی با طرح این سوال که چگونه فرزندان آنلاین خود را از خطرات اینترنت محافظت کنیم‌، گفت‌: همانطوری که کودکان و نوجوانان در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند در فضای پرفراز و نشیب و پیچیده مجازی نیز باید مراقب آنها بود خصوصاً این روزها که کودکان و نوجوانان ساعت‌های زیادی را پای رایانه‌، موبایل و اینترنت‌، سپری می‌کنند .
 
رییس پلیس فتا گیلان در ادامه‌، با  ذکر آماری که در اینترنت منتشر شده مبنی بر این‌که  95 درصد بچه‌های 12 تا 17 سال اینترنت داشته و 80 درصد آنها روی شبکه‌های اجتماعی مجازی آنلاین هستند‌، مهمترین مخاطراتی که کودکان و نوجوانان اینترنت باز را تهدید می‌کند با ذکر مصادیق واقعی از بزه دیدگان این گروه سنی همچنین راه‌های مقابله و واکسینه نمودن کودکان آنلاین را برای حاضرین تشریح کرد.
 
 وی با اشاره به اینكه ‌هر نوع اذیت و آزار تکرار شونده در فضای مجازی خصوصاً پیام رسان‌های موبایلی گزینه خارجی از سوی همکلاسی‌ها و هم قطاران کودکان و نوجوانان یکی از مخاطراتی است که کودکان آنلاین را تهدید می‌کند از این‌رو نصب نرم‌افزار نظارت والدین روی موبایل‌، تبلت و رایانه فرزندان و آموختن آداب معاشرت مجازی و اینکه هنجارها و آداب معاشرت در فضای حقیقی کماکمان در ارتباط مجازی هم پابر جاست را مهمترین عامل مقابله با این تهدید‌، دانست .
 
محمدخانی با بیان اینکه  ارسال پیام‌ها و تصاویر غیر‌اخلاقی با استفاده از دوربین موبایل متصل به شبکه ‌از جمله مخاطراتی است که کودکان آنلاین را تهدید می‌کند‌، ادامه‌داد‌: این خطر زمانی آشکار می‌گردد که روابط بین نوجوانان بهم خورده و طرف متضرر در برابر دوستان خود احساس سرافکندگی کرده و به قصد تلافی عکس‌ها و پیام‌ها را روی اینترنت منتشر می‌کند .
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به حاضرین گفت‌: برای پیشگیری از این خطر اجازه دهید فرزندان بدانند فعالیت آنلاین آنها را مانیتور می‌کنید‌، رفتار مناسب آنلاین را به فرزندان خود یاد دهید به آنها بیاموزید در ارتباط ، انتشار و اشتراک‌، تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند به آنها یادآوری کنید‌، عالم مجازی هم محضر خداست و فردای قیامت باید برای تمام حرکات و سکنات خود در فضای مجازی جواب دهند‌، مسدود کردن ارتباط اینترنتی فرزندان با افرادی که مطالب غیر اخلاقی ارسال می‌کنند و مخاطره آمیز بودن این خطرات را به فرزندان گوشزد کنید .
 
سرهنگ محمد‌خانی در خاتمه شکارچیان آنلاین را یکی دیگر از مخاطرات کودکان آنلاین دانست و تاکید کرد‌: غریبه‌های آنلاین معمولاً افراد بالغی هستند که با هدف سوء‌استفاده اغلب جنسی وارد رایانه کودکان و نوجوانان می‌شوند و با جمع آوری اطلاعات آنها در فضای مجازی دست به اخاذی و سوء‌استفاده بی‌شرمانه در دنیای واقعی می‌زنند بنابراین راه مقابله با این تهدید را، صحبت با فرزندان و آگاهی دادن آنها درباره شکارچیان آنلاین، آموختن اینکه به هیچ‌وجه به ایمیل افراد مظنون به شکارچیان آنلاین پاسخ ندهند‌، پاسخ قاطع والدین به چنین افرادی بدون درنگ می‌تواند محکم و کوبنده باشد و استفاده از نرم افزار کنترل و نظارت والدین جنبه های هشداری بالا دارد. 
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه فرزندان آنلاین خود را از خطرات اینترنت محافظت کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..