تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش ایزومتریک چیست؟

یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: ورزش های ایزومتریک تاثیر بسزایی در بازتوانی افراد دچار آسیب دیدگی ورزشی دارند.

این ورزش ها را در موقع صدمات ورزشی با خیال راحت انجام دهید/تقویت عضلات بدن با انجام چند تمرین ایزومتریکهومن انگورانی متخصص پزشکی ورزشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: ورزش های ایزومتریک کاربردهای گسترده ای در بازتوانی آسیب دیدگی ورزشی و تقویت عضلات دارند.

وی در خصوص ورزش های ایزومتریک اظهار داشت: در این تمرینات با وجود اینکه انقباض تار یا فیبرهای عضلانی رخ می دهد، ولی طول عضله ثابت است و تغییر نمی کند.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه در مراحل اولیه آسیب دیدگی ورزشی به خاطر عمل جراحی یا صدمه ای که عضو  آسیب دیده امکان حرکت زیاد عضو وجود ندارد، عنوان کرد: افراد با انجام تمرینات ایزومتریک می توانند عضلاتشان را تقویت کنند.

انگورانی افزود: ورزش های ایزومتریک در کنار ورزش های دامنه حرکتی بسیار کمک کننده هستند. به طور مثال فردی که رباط  صلیبی پایش را عمل جراحی کرده یا آسیبی در زانویش بروز پیدا کرده است به عنوان تمرین باید عضله چهار سرش را منقبض کند بدون اینکه زانویش را خم و راست کند. انجام روزانه 50 تا 100 بار این حرکت می تواند از آتروفی یا تحلیل عضله جلوگیری کند.

وی توصیه کرد: از دیگر تمرینات ایزومتریک موثر برای تقویت عضله چهار سر به این صورت است که شخص در حالیکه دراز کشیده پایش را حدود 20 سانتی متر بالاتر از سطح زمین بدون اینکه زانویش را خم و راست کند به مدت 10 ثانیه یا شماره ثابت نگه دارد.

این متخصص پزشکی ورزشی تاکید کرد: افراد مبتدی و اشخاصی که هنوز با تمرینات ورزشی آشنا نیستند می توانند ابتدا به انجام حرکات ایزومتریک بپردازند تا فاز سازگاری در عضلاتشان ایجاد شود و به تدریج و پس از تقویت عضلات تمرینات ایزوتونیک را در برنامه ورزشی خود بگنجانند.

انگورانی یادآور شد: در تمرینات ایزوتونیک برخلاف حرکات ایزومتریک طول عضله تغییر می کند و مفاصل جابه جا می شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش ایزومتریک چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..