تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : کودک بدغذای من، هیچی نمیخوره!

سوال:

پسر ۷ ساله ای دارم که از ابتدا خیلی بدغذا بود. هنوز هم خیلی از غذاها و مواد غذایی را متاسفانه نمیخوره. مثلا تا حالا ماست نخورده ، خیلی از میوه ها را تست نکرده .. از میوه ها فقط سیب رامیخورد و موز ! حتی مواد غذایی را حاضر به تست کردن هم نیست . انواع روش های تزئین غذا برای کودک، تغییر ظاهر غذاها و .. را تست کردم و جواب نگرفتم الان سوال من این هست که برای تامین کلسیم بدنش من چکار کنم؟ اگه خودم رو بکشم شیر رو روزی نصف لیوان میخوره . ماست نمیخوره . کشک و دوغ نمیخوره ، بادوم رو خیلی کم میخوره .. از شربت های کلسیم براش استفاده کنم؟ روزی چقدر از این شربت ها می تونم بهش بدم؟ 

جواب:

 کودک تمایل دارد همیشه فقط یک نوع غذا بخورد که شاید به دلیل راحتی انتخاب و آشنایی با آن باشد. مهمترین کار این است که به کودک یاد دهید که انواع مواد غذایی را مصرف کند. علایق غذایی هر کودک مربوط به خود اوست.اوقات صرف غذا بایستی اوقات خوش و راحتی باشد و نباید کودک را مجبور به غذا خوردن کنید و با او دعوا کنید، چون در این صورت نمی تواند عادات صحیح غذا خوردن را یاد بگیرد.باید مقدار مصرف لبنیات پر چرب و مغزها را در برنامه غذایی فرزندتان زیاد شدن دهید. میان وعده ها بخش مهمی از انرژی و مواد مغذی مورد نیاز کودکان را تشکیل می دهند.بچه ها به دلیل داشتن معده کوچک، نمی توانند در یک وعده مقدار زیادی غذا بخورند. 

حتما بخوانید :   زیباجو : اسباب بازی بچه، چی خوبه؟

به همین دلیل مصرف میان وعده برای آنها ضروری است که بایستی دارای مواد مغذی باشند. کودکان در میان وعده نباید هله و هوله مانند چیپس و پفک و… مصرف کنند یا نوشابه های شیرین و خوراکی های فاقد مواد مغذی و پر کالری بخورند. زیرا این غذاها باعث کم شدن اشتهای کودک خواهد شد که در اثر دریافت کم مواد غذایی ، دچار کم شدن رشد خواهد شد. برای زیاد شدن اشتها باید از منابع غذایی روی استفاده کرد، مانند آبگوشت. 

مصرف مکمل سولفات روی با تجویزکارشناس تغذیه یا پزشک هم موثر خواهد بود.غذاهایی برای میان وعده ها :- موز بصورت شیرموز، دسر یا خود میوه- نان و پنیر- انواع سبزیجات پخته مثلهویج ، کدو سبز- میوه های تازه- بیسکوئیت- شیر بصورت ساده، شیرموز، شیرکاکائو ، شیر و عسل یا شیر و خرما . سبزیجات خام و برگه میوه ها مثل برگه زردآلو برای ارزیابی دقیق تر و دریافت مکمل لازم به یک مشاور تغذیه مراجعه کنید.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : کودک بدغذای من، هیچی نمیخوره!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..