تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین موشک یک‌بار مصرف اسپیس ایکس تا چند روز دیگر به فضا پرتاب می شود

آخرین موشک یک‌بار مصرف اسپیس ایکس تا چند روز دیگر به فضا پرتاب می شود

کمپانی فضایی اسپیس ایکس که چندی پیش به دنبال انفجار یکی از راکت های خود در سکوی پرتاب، تمامی فعالیت های خود را تا مشخص شدن علت موضوع، به حالت تعلیق در آورده بود، اخیراً اعلام کرد که آخرین موشک یک بار مصرف این شرکت 30 ژانویه به فضا پرتاب خواهد شد. با تک شات همراه باشید.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، به تازگی اعلام کرد که یکی از راکت های یک بار مصرف فالکون 9 این شرکت، ماهواره EchoStar را در تاریخ یاد شده در مدار زمین قرار خواهد داد. از آن جایی که جرم این ماهواره با 5.4 تن می رسد، این راکت در مرحله اول خود و به منظور فرود آمدن سوخت زیادی را مصرف خواهد کرد.

اما در آینده این مشکل یعنی مصرف سوخت بالا برطرف خواهد شد چرا که اسپیس ایکس برای حمل محموله هایی با وزن بالا از راکت هایی با عملکرد و قدرتی بیشتر همانند فالکون 9 (Block 5) و فالکون هِوی (Falcon Heavy) استفاده خواهد کرد که به راحتی قادر به تحمل وزن بالای محموله ها هستند.

بنا بر گفته های ایلان ماسک، مراحل توسعه و ساخت فالکون جدید در پایان سال 2017 به اتمام خواهد رسید و آماده پرتاب به فضا خواهد شد. اگرچه نمی توان در حال حاضر، با قاطعیت گفت که دیگر موشک یک بار مصرف توسط این شرکت به فضا پرتاب نخواهد شد، اما این مسئله بیانگر تغییری بزرگ در تاریخ این شرکت خواهد بود چرا که دیگر، هدف این شرکت-حداقل برای موشک های مدار زمین- بازگرداندن و استفاده مجدد از آن ها خواهد بود.

این کار علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها، به عادی سازی سفرهای فضایی خصوص کمک خواهد کرد. البته فعلاً نمی توان گفت که این شرکت می تواند از موشک هایش برای چندین سال استفاده کند اما بر اساس آن چه که در وب سایت ArsTechnica آمده است، تا زمانی که نسخه ارتقا یافته فالکون 9 یعنی Block 5 آماده بهره برداری نشود، ایده استفاده چندین باره از موشک ها عملی نخواهد شد.

گفتنی است شرکت بلو اوریجین نیز که تحت رهبری جف بزوس فعالیت می کند و رقیبی جدی برای اسپیس ایکس محسوب می شود، توانسته تا چند بار از یک موشک استفاده کند اما نکته اینجاست که موشک های این شرکت از لحاظ اندازه و طراحی در مقایسه با موشک های اسپیس ایکس، کوچک‌تر و ساده‌ترند و همین مسئله سبب موفقیت این شرکت در استفاده چند باره از موشک ها شده است.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین موشک یک‌بار مصرف اسپیس ایکس تا چند روز دیگر به فضا پرتاب می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..