تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازنده بازی SOMA از Resident Evil و الهام‌گیری از این سری برای بازی‌هایش می‌گوید

سازنده بازی SOMA از Resident Evil و الهام‌گیری از این سری برای بازی‌هایش می‌گوید

توماس گریپ، سازنده بازی‌های SOMA و Amnesia، در گفت‌و‌گوی جدید خود با سایت پی‌سی گیمر، ضمن صحبت در مورد سری رزیدنت ایول (Resident Evil)، از این گفته است که چگونه این سری توانسته به عنوان یک چراغ راهنما، او را در ساخت بازی‌هایش باری کند. با تک‌شات در ادامه همراه شوید.

 

در حالی که فقط ۱ روز تا عرضه رسمی بازی Resident Evil 7: Biohazard فاصله داریم، وب‌سایت پی‌سی گیمر در اقدامی جالب به دنبال بهترین توسعه‌دهنده‌‌های بازی‌های ترسناک رفته و از آن‌ها در مورد این پرسیده است که چگونه سری رزیدنت ایول توانسته زندگی و حرفه بازی‌سازی آن‌ها را دچار تغییر و تحول کند. 

 

پی‌سی گیمر این هفته به سراغ توماس گریپ، طراح بازی‌های Amnesia: The Dark Descent و SOMA، رفته و با او صحبت کرده است. این وب‌سایت در مصاحبه خودش با گریپ، از او در مورد این‌که چگونه این سری ترسناک ساخته شده توسط کپ‌کام، توانسته طی سال‌ها، او را تحت تاثیر قرار دهد.

 

گریپ در مصاحبه خودش گفته است که اولین بار به هنگام ورق زدن صفحات یک مجله که اسمش را به یاد نمی‌آورد، با سری رزیدنت ایول آشنا شده است. به گفته خودش، آن‌چه که آن روز در آن مجله دیده، چیزی است که هرگز آن را از یاد نخواهد برد:

به خاطر دارم که در آن مجله مقاله‌ی بزرگی وجود داشت که خطراتی که صحنه‌های مرگ مختلف موجود در فیلم‌های ترسناک ممکن است برای شما ایجاد کنند، را مقایسه می‌کرد. آن مقاله، واقعا توجه مرا به خود جلب کرد. فکر می‌کنم که آن موقع، حدود ۱۵ سال سن داشتم.

 

گریپ در صحبت‌هایش می‌گوید که اولین باری که رزیدنت ایول را بازی کرده، حسابی به هیجان آمده و تا قبل از آن، هرگز چیزی شبیهش را ندیده است:

من واقعا نمی‌دانستم که کپ‌کام می‌تواند این‌چنین بازی‌هایی را خلق کند؛ بازی‌هایی که مخلوطی از اکشن، اکتشاف و پازل هستند و [واقعا لذت‌بخش‌اند.] رزیدنت ایول یک سری کاملا جدید برای من بود و با علایق من کاملا سازگاری داشت.

 

RESIDENT EVIL 7

تصویری از نسخه دمو بازی رزیدنت ایول ۷

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد:

به یاد دارم که روزی با تلفنم در حال صحبت با دوستم بودم و در همان داشتم رزیدنت ایول بازی می‌کردم و در همان حال به صورت ناگهانی، یکی از هیولاهای مارمولک‌مانند در جلوی پایم سبز شد! این موضوع واقعا برای تعجب‌آمیز بود و مرا حسابی ترساند و من هم با صدای بلند فریاد زدم. تا آن لحظه، هیچ بازی‌ای نبوده که باعث شود چنین احساسی داشته باشم؛ این حس، یک حس فوق‌العاده بود. هر بار که می‌ترسیدم، تشنه‌تر می‌شدم و دوست داشتم بیشتر و بیشتر بترسم!

 

گریپ گفته است که سری رزیدنت ایول به نوعی منبع الهام تمامی بازی‌هایی بوده که او ساخته است و این بازی‌ها، مستقیما تحت تاثیر این سری قرار گرفته‌اند. تاثیری که Resident Evil بر روی گریپ گذاشته، واقعا تاثیری بزرگ بوده است:

سری رزیدنت ایول در حقیقت برای تمامی پروژه‌هایی که انجام داده‌ام، یک راهنما بوده است. به نظر من، یکی از ویژگی‌های اساسی رزیدنت ایول این است که این سری [در تمامی نسخه‌هایش] از طراحی صحنه‌محور بهره می‌برد. منظورم از گفتن این جمله، این است که شما در مورد این سری، بیشتر به صحنه‌های احساسیِ خاصی که در آن وجود دارد فکر می‌کنید تا این‌که بخواهید مغز خود را با المان‌های موجود در هر مرحله مشغول کنید. رزیدنت ایول پر است از مثال‌های این‌چنینی؛ مثلا می‌توانم به صحنه‌هایی مثل اولین باری که با سگ برخورد کردید یا صحنه‌ای که کوسه به شما حمله می‌کند اشاره کنم. این را هم باید گفت که زیدنت ایول در سکانس‌هایی از خودش به شما استراحت می‌دهد و از خشونت و لحظه‌های تنش‌زایش می‌کاهد؛ برای مثال، می‌توانید به سادگی در اطرف پرسه بزنید و صدای جیرجیرک‌ها را بشنوید. رزیدنت ایول بازی‌ای است که در هر بخشی از آن، شاهد حس و حال و داستان متفاوتی هستیم و این موضوع، واقعا چیزی تاثیرگذار است.

 

طرفداران سری رزیدنت ایول مدت‌هاست که منتظر انتشار بازی رزیدنت ایول ۷ هستند و بالاخره فردا آرزوی‌شان برآورده می‌شود. RE 7 بر خلاف نسخه‌های قبلی سری رزیدنت ایول، از دید اول‌شخص بهره می‌برد و همین موضوع، آن را بسیار ترسناک و دلهره‌آور می‌کند. گریپ در ادامه صحبت‌هایش از رزیدنت ایول جدید گفت:

این بازی، واقعا یک بازی هیجان‌انگیز است. من چند روز پیش نسخه دمو را بازی کردم و به نظر من، حرکت کپ‌کام در اول‌شخص کردن این بازی، حرکت بسیار خوبی بوده است. دموی بازی RE 7 تشابهات زیادی با دیگر بازی‌های ترسناکی داشت که در آن‌ها سلاحی برای کشتن دشمنان وجود ندارد. در ۱۵ سال اخیر، [من با بازی‌های خودم که آن‌ها را از سری RE الهام‌گیری کرده‌ام] توانسته‌ام نسخه‌های اول‌شخص زیادی از سری رزیدنت ایول بسازم و اکنون که می‌بینم بالاخره قرار است یک نسخه رسمی اول‌شخص از این سری توسط کپ‌کام ساخته شود، بسیار حس خوبی دارم.

 

بازی Resident Evil 7 فردا برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. 


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازنده بازی SOMA از Resident Evil و الهام‌گیری از این سری برای بازی‌هایش می‌گوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..