تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابراز نگرانی از افزایش سزارین در مراکز درمانی خصوصی

به گزارش افکارنیوز،

ناهید خداکرمی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تغییر ساختار خانواده‌ها و شیوه بارداری و افزایش سن بارداری نیاز به مامایی و خدمات ماما در جهان رو به افزایش است‌.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران افزود: با شروع طرح تحول سلامت و آموزش تکمیلی 8000 ماما در جهت تربیت و آمادگی آن‌ها برای زایمان طبیعی، در سال نخست موفق به کاهش 11 درصدی سزارین در کشور شدیم.

وی بیان داشت: بیشترین میزان سزارین در بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود و بیش از 80 درصد زایمان در بخش‌های خصوصی به طور سزارین است و این موضوع جای نگرانی دارد.

خداکرمی ضمن اشاره به عوارض سزارین تصریح کرد: عوارض ناشی از سزارین به طور کوتاه مدت و بلند مدت در مادر و نوزاد مشکل ایجاد می‌کند به گونه‌ای که عوارض بلند مدت متوجه نوزاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ثابت شده‌ که بیماری‌هایی مثل دیابت، آسم، آلرژی، چاقی، بیش فعالی و حتی اوتیسم و کم خونی به شیوه تولد کودک و سابقه بارداری مادر مرتبط است و این بیماری‌ها در نوزادان که با سزارین متولد شده‌اند بیشتر مشاهده می‌شود.

رئیس انجمن علمی مامایی ابراز داشت: اگر هدف طرح تحول بهداشت پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار است، چاره‌ای جز تقویت حرفه مامایی  برای سلامت مادر و بارداری در سطح استاندارد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: چالش بزرگ طرح تحول بهداشت کم توجهی به مقوله سلامت زنان و باروری است و این در حالی است که خدمات مادر باردار و زنان یک نیاز ویژه است که باید به صورت جداگانه دیده شود و هر زنی حق استفاده از خدمات مامایی را دارد.

خداکرمی تاکید کرد: در سال 94، 73درصد زایمان طبیعی در کشور توسط ماما انجام شد و در سال جاری این رقم به 70درصد رسیده و کاهش این درصد به دلیل کاهش انگیزه ماماست.

وی خاطرنشان کرد: کاهش انگیزه ماما در ارائه خدمات زایمان طبیعی به این دلیل است که وی حق العمل واقعی خود را دریافت نمی کند و تعرفه پرداختی ماما در این مورد به پزشک متخصص و بیمارستان تعلق می‌گیرد.

وی اظهارکرد: کاهش سرعت سزارین در سال 95 نسبت به سال94 به دلیل کاهش انگیزه ماما در این حوزه است و  حدود 60 درصد مرگ‌های مادران در هنگام زایمان در سزارین اتفاق می‌افتد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابراز نگرانی از افزایش سزارین در مراکز درمانی خصوصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..