تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنفس تدریجی در جنگل های شمال کشور

طرح تنفس جنگل های شمال کشور با پایان طرح های بهره برداری به تدریج اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ قائم مقام معاون امور جنگل سازمان جنگلها،مراتع و آبخیز داری کشور  امروز در گرگان گفت: بر اساس این طرح از 110 طرح بهره برداری نزدیک به یک میلیون هکتار جنگلهای شمال کشور، 15 مورد تا پایان سال 95 به پایان می رسد.

اسحاق عطایی افزود: برخی  از این طرح ها به پایان رسیده  و دیگر تمدید نمی شود  و فقط  برای  حفاظت از جنگل قرارداد بسته می شود و قرار داد های ادامه دار تا پایان 1402 هم در سه سال اول برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف می شود و پس از آن  طرح تنفس جنگل در جنگل های شمال کشور اعمال می شود.

وی ادامه داد: طرح کاهش بهره برداری و افزایش حفاظت از جنگلهای شمال بر اساس مصوبه دولت از دی 92 آغاز شد که بر اساس آن برداشت چوب  باید از یک میلیون متر مکعب در سال به 500 هزار مترمکعب در سال کاهش یابد.

عطایی گفت: در این طرح  باید  فقط از درختان ریشه کن شده ،افتاده و آفت زده استفاده شود.

وی افزود: طرح تنفس جنگل هم برای رفع مشکلات این طرح مطرح شد  که با موافقت و مخالفت عده ای از کارشناسان  مواجه شد و وزیر جهاد کشاورزی دستور تهیه طرح را آبان امسال به سازمان جنگلها و مراتع ابلاغ کرد که در نتیجه آن تیپ جدید قرار داد حفاظتی برای  جلو گیری از بهره برداری جنگل های شمال کشور تهیه و به تصویب دفتر حقوقی رسید.
 
قائم مقام معاون امور جنگل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیز داری کشور برای شرکت در همایش جانشینان یگان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی ، مراتع و آبخیز داری منطقه یک کشور به گرگان سفر کرده بود.

انتهای پیام/ص




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنفس تدریجی در جنگل های شمال کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..