تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاندار خراسان رضوی: جهان اسلام نیازمند فرهنگ رضوی است

علیرضا رشیدیان در حاشیه مراسم پایانی همایش گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده، باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگ رضوی علم و آگاهی و همچنین رافت و مهربانی و گفت و گو را که نیاز امروز جهان است، ترویج دهیم.
وی افزود: امروز این آموزه ها نیاز جهان اسلام است و مسلمانان گرفتار اختلاف و تفرقه هستند که به نظر می رسد بیش از هر چیزی به همدلی و گفت و گو نیاز دارند.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: حضرت ثامن الحجج(ع)، امام گفت و گو بودند و یکی از دلایل و مستنداتی که در زیارت امام رضا(ع) در این زمینه آمده این است که آن حضرت با گروه ها، فرقه ها و تفکرات مختلف، گفت و گو و تعامل داشتند و نکته جالب این است که امام هشتم با هر گروهی که سخن می گفتند به کتاب ها و مبانی نظریات آنان استناد می کردند.
این مقام مسئول افزود: در حوزه پایتخت فرهنگی نیز آنچه روح و محور تعاملات است، موضوع حب پیامبر و اهل بیت(ع) است که باید زمینه گسترش آن در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، که امام مهربانی و عالم آل محمد(ص) هستند، فراهم شود.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای معرفی ظرفیت های مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: با توجه به برنامه هایی که در سال های اخیر در جلسات شورای سیاستگذاری تدوین شده،‌ قرار است در این 52 هفته مشهد به کانونی برای گفت و گوهای بین گروه ها و تفکرات مختلف اسلامی تبدیل شود و ما بتوانیم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم.
رشیدیان همچنین گفت: شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند در راستای بازسازی هویت فرهنگی جهان اسلام موثر باشد که معرفی و دفاع از ارزش های بنیادین اسلامی و تقویت روحیه تعامل و اتحاد بین مسلمانان را شامل می شود.
وی افزود: مشهد برای اجلاس ها و نشست های فرهنگی در حوزه های مختلف همچون نقطه کانونی خواهد بود تا در قالب یک دیپلماسی فرهنگی و فراتر از دیپلماسی دولتی و پروتکل های رسمی بتوانیم در این حوزه میزبان گروه های مختلف اجتماعی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشیم.
رشیدیان همچنین با اشاره به برنامه های جشنواره رضوی در سال آینده گفت: تمامی فعالیت هایی که در سطح بین المللی برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام صورت گرفته با محوریت مشهد است و جشنواره رضوی نیز که خاستگاه آن مشهد مقدس است به صورت گسترده تر و باشکوهتر برگزار خواهد شد.
وی به اهمیت نقش دانشگاه ها، حوزه های علمیه، هنرمندان و فرهیختگان در زمینه گفت و گوهای فرهنگی میان ایران و جهان عرب سخن گفت و افزود: دانشگاه فردوسی در این زمینه پیشگام بوده و نخستین جلسه را در حوزه تعامل میان ایران و کشورهای عربی برگزار کرده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد تا این نشست ها در راستای ایجاد وحدت و همدلی و تقریب بین گروه های مختلف قومی و مذهبی به وجود آید و در این سال شاهد وحدت و تعامل بیشتر میان مسلمانان برای خودباوری، هویت اسلامی و تقویت فرهنگ و باور اسلامی باشیم.
اجلاس بین المللی گفت وگوی فرهنگی میان ایران و کشورهای عربی از روز شنبه در تهران آغاز شده بود که امروز در مشهد به کار خود پایان داد.
5132/6012
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** ‌انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاندار خراسان رضوی: جهان اسلام نیازمند فرهنگ رضوی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..