تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود تجهیزات ایمنی را رد می‌کنم/ احتیاط را فدای سرعت نمی‌کنیم

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: براساس اصول ایمنی سازمان آتش نشانی، از کف اطفا حریق، تنها برای مایعات قابل اشتعال استفاده می شود که آتش حادثه پلاسکو جامد قابل اشتعال بود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: پیش بینی درباره اتمام آوار برداری کامل به دلیل حجم وسیع آوار بسیارسخت است و همه سعی ما بر این است که الویت اول، دسترسی به عزیران زیر آوار باشد ، بنابراین دقت را باید چاشنی کار کنیم.

وی تصریح کرد:  هیچ کمبودی از نظر امکانات در آوار برداری نداریم و سعی می کنیم در حداقل زمان کار جمع شود.

ملکی ادامه داد: من به جدیت کمبود تجهیزات در روز حادثه را رد می کنم، جانمایی صحیح که در اطراف انجام دادیم باعث شد که بتوانیم در زمان وقوع حادثه با استفاده از 4 نردبان و جرثقیل های مجهز کار را شروع کنیم، بنابراین وضعیت تجهیزات چه روز اول چه در حال حاضر، کافی هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: البته ما معتقدیم که تجهیزات باید به طور مستمر به روز رسانی شود، چرا که در حوادث گسترده تر نیازمند به تجهیزات مطابق روز هستیم.

ملکی تاکید کرد: در همان زمان وقوع حادثه پلاسکو، بنده شاهد بودم که از 2 پنجره با استفاده از نردبان 6 نفر را خارج کردیم و این امر نشان از نردبان های مجهز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا متراژ شلنگ های آب سازمان آتش نشانی مناسب است یا خیر، اضافه کرد: برای ساختمان های بلند مرتبه، وجود نردبان ها به این علت است که تا ارتفاع 40 متر بالا برود و شلنگ ها از طریق آن شروع به کار کنند که در حادثه پلاسکو عملیات نجات و لکه گیری را با همین شیوه انجام دادیم.

ملکی در پاسخ به این سوال که چرا در اطفا آتش سوزی پلاسکو از کف استفاده نشد، گفت: آبی که از بیرون می زدیم به دلیل حرارت زیاد کم به داخل نفوذ می کرد و آب پاشی داخل ساختمان نیز  به خاطر نجات شهروندان بود، بنابراین اینکه در شبکه های مجازی می گویند سازه ساختمان پلاسکو به دلیل حجم زیاد آب پاشی فرو ریخت، درست نیست چرا که طبق  اصول ایمنی آتش نشانی، برای جامدات قابل اشتعال مثل کارتن، چوب ،نخ، لباس و پارچه از آب و برای مایعات قابل اشتعال مثل تانکر بنزین و غیره از کف استفاده می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که آیا در میان مفقودان، خانم هم وجود دارد، بیان کرد: این مورد را باید از نیروی انتظامی پیگیر شوید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود تجهیزات ایمنی را رد می‌کنم/ احتیاط را فدای سرعت نمی‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..