تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کریستن استوارت بازیگر سرشناس، مقاله ای علمی در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرد

بازیگر مشهور و پرطرفدار مجموعه فیلم های سینمایی «گرگ و میش» چندی پیش نخستین تجربه نویسندگی و کارگردانی اش را با ارائه فیلم کوتاهی به نام «Come Swim» پشت سر گذاشت.

این نمایش 17 دقیقه ای از تکنیک های یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی برای پیاده سازی فرآیندی به نام «Style Transfer» روی تصاویر استفاده کرده است که طی آن جلوه های بصری یک ویدیو یا عکس روی تصاویر دیگری اعمال می گردد.

اما نکته جالب توجه جایی است که تولید این فیلم کوتاه، تحقیقاتی نسبتاً فراگیر در زمینه هوش مصنوعی را موجب شده و «کریستن استوارت» 26 ساله با همراهی تهیه کننده و یکی از متخصصان جلوه های مجازی سینما، مقاله ای در این مورد را در پایگاه علمی ArXiv منتشر کرده است.

این نوشته که «وارد کردن امپرسیونیسم به دنیای واقعی با استفاده از شبکه عصبی Style Transfer» نام دارد با جزئیات بالا چگونگی پیاده سازی یادگیری ماشینی در یک فیلم را تشریح می نماید.

تیم توسعه دهنده برای این منظور از شبکه های عصبی برای تبدیل جلوه تصاویر استفاده کرده و سپس با اضافه کردن رنگ ها و بافت های مختلف، افکتی خلق نموده اند که در مرحله نهایی شبیه دستاوردهای اپلیکیشن پریسما به نظر می رسد.

گفتنی است فریم ورک های متن-باز متعددی مانند «Tensor Flow» و «Keras» تفحص و تحقیق در مورد هوش مصنوعی را برای علاقه مندان به این حوزه آسان کرده است؛ عمق و جذابیت این صنعت در حال رشد به گونه ای است که به سادگی نظر افراد مختلف را به خود جلب می کند.

بدون تردید توسعه تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی به خودیِ خود از طریق داده های انبوه و پردازنده ها صورت نخواهد گرفت، بلکه به جامعه ای هوشیار و دسترسی کامل به ابزارهای مربوطه نیاز دارد، و مقاله استوارت را می توان نمونه ای ملموس از این روند در نظر گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کریستن استوارت بازیگر سرشناس، مقاله ای علمی در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..