تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : چرا کودکان در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند؟


چرا کودکان در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند؟


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
یک متخصص کودکان گفت: نوزادان و کودکان در برابر هوای آلوده، آسیب پذیرترند؛ چرا که توانایی لازم برای مراقبت از خود در برابر هوای آلوده را ندارند.

احمدرضا یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: آلودگی‌های هوا ممکن است مسمومیت‌های خفیفی را در کودکان ایجاد کند که در این زمینه باید در هوای آلوده از حضور کودکان در فضای باز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا علاوه بر مشکلات تنفسی، می‌تواند برای کودکان خستگی‌آور باشد و برای آن‌ها بیماری‌هایی را همچون تنگی نفس و سردرد و تهوع نیز به وجود آورد.

این متخصص کودکان اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر آلودگی هوا به قم نیز رسیده است و وضعیت ناسالم هوا برای دسته‌های حساس مشکلات حادی را به وجود آورده است. در این میان کودکان در معرض خطرات بیش ازی هستند.

وی یادآور شد: اگر کودکانی دچار بیماری‌های تنفسی یا آسم هستند باید از مراقبت بیش ازی برخوردار باشند و تا حد امکان بیرون از منزل نروند.

این متخصص کودکان خاطرنشان کرد:در صورتی که کودکان مجبور به تردد در سطح شهر هستند، از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد استفاده کنند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند.

وی بیان کرد: کودکان مبتلا به آسم نیز همواره اسپری مربوطه را به همراه داشته باشند و در صورت بروز علائم تنگی نفس در هوای آلوده از اسپری استفاده کنند.

یعقوبی عنوان کرد: در هوای آلوده باید تغذیه‌ای سالم‌تر در نظر گرفته شود و کودکان از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند.

حتما بخوانید :   زیباجو : گیاه‌خواری برای انسان‌ها و سیاره ما سودمند است

وی تصریح کرد: توان جسمی کودکان محدود است و بسیاری از کودکان به راحتی در معرض هوای آلوده دچار بیماری می‌شوند، به همین دلیل باید مراقبت‌های بیش ازی در روزهایی که خبری از هوای پاک نیست صورت گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : چرا کودکان در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..