تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : چاق شدن دوقلوها، ارثیه؟

 تحقیقات متعدد نشان داده است که تجمع چربی در شکم و قسمت های مختلف بدن، ارثی است و به شکل خصیصه ارثی مغلوب از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود. تحقیق در دوقلوهای همسان (یک تخمکی) و دوقلوهای غیر همسان (دو تخمکی) نشان داده است که تغذیه بیش از حد است که موجب چاقی هر دو دسته می گردد و اختلاف بین آن ها بسیار کم است.

ژن ها یک تنه کودک را به زندگی با چاقی مجازات نمی کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند شیوه ای که کودک بزرگ شده اهمیت بیش ازی دارد. سابقه قوی، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز بر وزن تاثیر می گذارد. در واقع برخلاف تحقیقات انجام شده بر روی دوقلوها، از کارشناسان وراثت استدلال می کنند که عنصر موروثی وزن احتمال چاق شدن کودک را ۳۰ درصد بالا می برد، در حالی که بسیاری از متخصصین معتقدند که نقش ژن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ممکن است اثر گذاری ژن برای کسی ۵ درصد و برای دیگری ۹۵ درصد باشد.

محققان پس از انجام تحقیقات شان متوجه شدند، دوقلوهای یکسان که از کودکی از هم جدا شده اند و دو خانواده کاملا متفاوت سرپرستی آن ها را به عهده گرفته اند، اندام شان بیش از به یکدیگر و والدین بیولوژیکی خود شبیه می باشد تا والدین انتخابی آن ها. تحقیقات بیش ازی که اخیرا روی دوقلوها انجام شده نشان می دهد که دوقلوها، اغلب در میزان سوخت و ساز، طرز غذا خوردن و سلیقه های غذایی یکسان اند، حتی زمانی که به طور جداگانه نگهداری شوند.

حتما بخوانید :   زیباجو : آداب مهمان داری که رستوران ها هم رعایت نمی کنند

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : چاق شدن دوقلوها، ارثیه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..