تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا اروپا از سخنان افتتاحیه دونالد ترامپ بوی تهدید شنید؟

نویسنده در ادامه مقاله می پرسد: آیا ممکن است اروپایی ها از سخنانی که در مراسم افتتاحیه از دونالد ترامپ شنیدند، اطمینان خاطر پیدا کنند؟ به هیچ وجه، اجازه دهید سه دلیل بیاورم.
نخست: آمریکا اول است: این داستانی است به خوبی با آن آشنایی دارد. هر ملتی که خود را اول می نامد، به طور آشکار یا ضمنی ملت های دیگر را دشمن منافع خود می داند . این داستان اروپایی ها در طول قرن هاست که بدبختی و کشتار برایشان به ارمغان آورده است.
ایتالیا، اول! سوئد، اول! صربستان، اول! آلمان، اول! روسیه، اول! فرانسه، اول! ایرلند، اول!
ما در مورد اروپا، آن را تجربه کردیم. عواقب آن کشتار برای نسل های بعدی به ارمغان آورد.
البته منظورم این نیست که چنین شعار هایی برای مردم جاذبه ندارند. ترامپ می داند که مردم را جذب می کند و تاریخ اروپا هم ثابت می کند چنین گفتمانی چه چیزی با خود می آورد. تمامی رویارویی ها به طور طبیعی ازگفتمان مردمی آغاز می شود – اما با پایان این داستان که به کجا خواهد کشید، کاری ندارد.
در این جا چیزی که مطرح است و درعلوم سیاسی رهبری گفته می شود اینکه برای هدایت مردم باید از گذشته درس گرفت و به آینده نگریست و از احساسات روز مره که مردم را گمراه کند، فاصله گرفت.
دوم: دنیای متمدن – تا آنجایی که به خاطر دارم مفهوم آزادی منحصر به آمریکایی ها نداشت و اینکه آزادی در تمامی دنیا به عنوان یک ارزش مطرح است، البته آمریکا سعی کرده آنرا به عنوان هدف جهانی خود مطرح کند.
البته شکی در آن نیست که مفهوم 'دنیای آزاد' مورد بهره برداری و سوء استفاده بوده است. اما این را نمی توان انکار کرد آمریکا در سراسر گیتی به عنوان حامی آزادی برای نسل ها مورد شناسایی قرار گرفته است.
با این وجود و به رغم اینکه آزادی یک ارزش در حکومت داخلی آمریکاست این نکته در سخنرانی ترامپ جایی نداشت.
در سال 1981 رونالد ریگان در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: همسایگان و متحدان ما که در اصل آزادی با ما اتفاق نظر دارند، ما روابط تاریخی خود را با آنها تقویت خواهیم نمود و به آنان اطمینان می دهیم که به تعهدات خود پای بند هستیم.
این مضمون همواره از بلند گوی مراسم افتتاحیه رییس جمهور های آمریکا شنیده می شد. به غیر از مراسم افتتاحیه اخیر.
اروپام 1416**1908

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا اروپا از سخنان افتتاحیه دونالد ترامپ بوی تهدید شنید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..