تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود تنها یک مرکز درمانی برای معتادان زن در ارومیه

به گزارش افکارنیوز،

یعقوب زینی اظهار داشت: بر اساس آیین نامه ماده 15 انواع مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به چند دسته تقسیم بندی شد  که شامل مراکز سرپایی درمان سوءمصرف مواد، مراکز بستری درمان سوءمصرف مواد، مراکز اقامتی درمان سوءمصرف و مراکز گذری هستند.

وی به مراکز ماده 15 اشاره کرد و افزود: مراکز ماده 15 برای معتادینی است که با اراده  و با هزینه های خودشان به دنبال درمان می روند و روش درمان عمدتا  در مراکز ماده 15 به صورت دارویی است و در این مراکز روانشناسان و مددکاران حضور دارند و مشکلات روانی و اجتماعی بیماران را درمان می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 16 قانون اساسی مواد مخدر،معتادان متجاهر و فاقد گواهی درمان اعتیاد که مجرم شناخته می شوند با دستور قضایی به مراکز دولتی مجاز درمان معرفی  و تحت کنترل و درمان قرار می گیرند.

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی ادامه داد :در آذربایجان غربی یک مرکز ماده 16 وجود دارد که اختصاص به معتادان کارتن خواب و... دارد که معتادین  با دستور قضایی برای یک دوره یک تا سه ماهه در مراکز ماده 16 نگهداری می شوند.

زینی به مراکز سرپایی ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این مراکز خدمات درمان به صورت دارویی و غیردارویی بدون بستری و اقامت با حضور سرپایی بیمار بر اساس پروتکل درمانی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده است درمان می شود.

وی به مراکز اقامتی اشاره کرد و گفت: در مراکز اقامتی که در جامعه به کمپ‌های ترک اعتیاد معروف شده‌اند خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد به روش غیر دارویی و پرهیز مدار صورت می گیرد و هیچ گونه دارویی تجویز نمی شود و افرادی که برای درمان به این کمپ ها مراجعه می کنند دوره درمانی یک ماهه را طی می کنند و اگر فردی در دوره یک ماهه بهبودی کامل را به دست نیاورد دوره درمان خود را ادامه می دهد .

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی  ادامه داد: فرد معتاد در این مدت ضمن سم زدایی، در مباحث فردی و گروهی روانشناختی روان شناسان شرکت می کند و با راه‌های مقابله با مصرف مواد و شرایط بعد از ترک آشنا می‌شود.

زینی افزود: کمپ ها ترک اعتیاد در آذربایجان غربی عمدتا توسط بخش خصوصی و مراکز خیریه اداره می شوند و کمپ دولتی فقط  کمپ ماده 16 است که در مرکز استان فعالیت می کند.

وی با اشاره به مراکز فعال در سطح استان گفت: کمپ های ترک اعتیاد در آذربایجان غربی 17 مرکز بود اما بعضی از مراکز به دلیل تخلفات و سایر علل تعطیل شدند و در حال حاضر کمپ فعال در استان 12 کمپ است که  از این تعداد 5 کمپ در ارومیه آماده ارائه خدمات برای بیماران معتاد است.

زینی از وجود یک کمپ برای بانوان معتاد خبر داد و گفت: از این کمپ ها یک کمپ اختصاص برای بانوان معتاد در نظر گرفته شده است، که تمام اعضا و پرسنل این کمپ بانوان هستند و ظرفیت این کمپ 30 نفره است.

کارشناس درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت کمپ ها افزود: ظرفیت کمپ ها در آذربایجان غربی 60 نفره است اما دو تا از کمپ ها به خاطر وضعیت ساختمانی 30 نفره هستند .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود تنها یک مرکز درمانی برای معتادان زن در ارومیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..