تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش نویس بیانیه آستانه ؛ درخواست آغاز مذاکرات براساس قطعنامه 2254

Astana draft declaration پیش نویس بیانیه آستانه ؛ درخواست آغاز مذاکرات براساس قطعنامه 2254به گزارش آسمونی:

براساس این پیش نویس بیانیه ؛ روسیه ، ترکیه و ایران به عنوان تضمین کنندگان آتش بس در سوریه بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات درباره سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید دارند.
جدیدترین اخبار و آخرین گزارشهااز نشست آستانه به شرح ذیل است.

پیش نویس بیانیه آستانه؛ درخواست آغاز مذاکرات براساس قطعنامه 2254
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ، در پیش نویس مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان درباره سوریه آمده است تضمین کنندگان آتش بس در سوریه خواستار آغاز مذاکرات براساس قطعنامه 2254 هستند. در این پیش نویس آمده است کشورهای حامی آتش بس در سوریه خواستار همکاری در جنگ علیه گروه های داعش و جبهه النصره هستند.
در پیش نویس بیانیه مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان که قرار است پس از این مذاکرات امضا شود آمده است روسیه ، ترکیه و ایران از جداسازی گروه های تروریستی و گروه های مسلح از یکدیگر و مبارزه مشترک علیه گروه های تکفیری صهیونیستی داعش و جبهه النصره استقبال می کنند. ضروری است ساز و کاری سه جانبه برای نظارت بر آتش بس در سوریه ایجاد شود.
براساس پیش نویس بیانیه مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان درباره سوریه روسیه ، ترکیه و ایران به عنوان تضمین کنندگان آتش بس در سوریه بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات درباره سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید دارند.

بشار الجعفری: لحن تحریک ‌آمیز رئیس هیئت گروههای تروریستی حاضران را برانگیخت
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد ، بشار الجعفری رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات آستانه گفت تنها مسئله غیرمنتظره در نشست افتتاحیه خروج هیئتهای گروههای تروریستی از چارچوب دیپلماتیک بود و اظهارات رئیس این هیئتها ارتباطی با این نشست نداشت.
وی افزود صحبتهای ما در نشست آستانه خطاب به حاضران و افکار عمومی و مثبت و خوش بینانه بود. لحن تحریک آمیزی که صحبتهای رئیس هیئت گروههای تروریستی داشت حاضران را برافروخت. هیئت گروههای تروریستی به بررسی آنچه اوضاع در وادی بردی می نامد پرداخت که هدف از آن دفاع از جنایت جنگی بود که جبهه النصره مرتکب می شود. نمایندگان گروههای تروریستی می خواهند نشست آستانه را تضعیف کنند.
وی افزود: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید منتظر تکمیل دستور کار نشست باشیم.

دی میستورا: باید راهکاری برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه ایجاد شود
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: استفان دی میستورا نماینده سازمان‌ملل در امور سوریه گفت موفقیت مذاکرات آستانه راه را برای از سرگیری مذاکرات ژنو باز می‌کند.
وی افزود: مسائل انسانی سوریه باید حل شود و سازمان‌ ملل نمی‌خواهد شاهد ایجاد لیبی دیگری باشد.
دی میستورا از کشورهایی که مذاکرات آستانه را تضمین کرده‌اند خواست راهکاری برای نظارت بر آتش بس ایجاد کنند.

علوش : اولویت اصلی در مذاکرات آستانه تضمین آتش بس است
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از آستانه‌ ، محمد علوش که ریاست هیئت گروههای مسلح سوری را در مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان درباره سوریه به عهده دارد گفت: اولویت اصلی مذاکرات صلح سوریه در آستانه تضمین آتش بس در این کشور عربی و حل مشکلات انسانی است و پس از آن گفتگو درباره راه حل سیاسی امکانپذیر خواهد بود.
وی گفت: هدف ما تقسیم قدرت و ایجاد امنیت در سوریه است.

ابراز تردید سخنگوی هیئت گروههای مسلح درمورد موفقیت مذاکرات آستانه
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از آستانه ، یحیی العریضی سخنگوی کمیته عالی مذاکره کننده گروههای مسلح سوری گفت مخالفان سوری درمورد موفقیت مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان تردید دارند اما هیچ برنامه ای برای خروج از این مذاکرات ندارند.
وی افزود : شانس موفقیت این مذاکرات 49 به 51 است و این بدین معنی است که شانس موفقیت مذاکرات آستانه احتمالا 49 درصد خواهد بود.
العریضی تصریح کرد: انتظار نمی رود هیچ تماس مستقیمی در آستانه انجام شود. با این حال اگر چنین اقدامی برای جلوگیری از کشتار ضروری باشد ، ما آماده آن هستیم. چنانچه مذاکرات آستانه شکست بخورد ، ما مبارزه را ادامه خواهیم داد.

مقام روس: مسکو از نتایج جلسه نخست مذاکرات آستانه رضایت دارد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه گفت مسکو از نتایج جلسه نخست مذاکرات در آستانه درباره سوریه ابراز رضایت کرده است.

نماینده ایران: جامعه بین المللی باید توقف انتقال سلاح به سوریه را تضمین کند
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد ، رئیس هیئت ایران در مذاکرات آستانه گفت جامعه بین المللی باید توقف انتقال سلاح به سوریه را تضمین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

- اخبار حادثه ریزش ساختمان پلاسکو: کلیک نمایید

- همین حالا عضو کانال تلگرام شوید: کلیک نمایید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش نویس بیانیه آستانه ؛ درخواست آغاز مذاکرات براساس قطعنامه 2254»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..