تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه کنسول نینتندو سوییچ چقدر خرج بر می‌دارد؟ ۳۰۰ دلار یا ۶۰۰ دلار؟!

تهیه کنسول نینتندو سوییچ چقدر خرج بر می‌دارد؟ ۳۰۰ دلار یا ۶۰۰ دلار؟!

نینتندو در روز رونمایی از کنسول جدید نینتندو سوییچ، اعلام کرد که این کنسول قرار است ۳۰۰ دلار قیمت داشته باشد؛ اما آیا واقعا این کنسول، یک کنسول ۳۰۰ دلاری است؟ اگر بخواهیم با تهیه لوازم جانبی کنسول، با خیال راحت با آن بازی کنیم باید چقدر پول بدهیم؟ با تک‌شات و این مقاله تحلیلی همراه باشید تا با ذکر دلیل به شما نشان دهیم که سوییچ قرار نیست واقعا کنسولی ۳۰۰ دلاری باشد.

 

طبق گفته‌های نینتندو، کنسول خانگی / هیبریدی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) قرار است ۱۳ اسفند ۹۵ با قیمت ۳۰۰ دلار به بازار جهانی عرضه شود و این کمپانی گفته است که برای رساندن قیمت نهایی سوییچ به ۳۰۰ دلار، مجبور شده برخی تصمیمات دشوار بگیرد و محدودیت‌هایی را اعمال کند. همه آن‌چیزی که برای راه‌اندازی و استفاده از سوییچ نیاز دارید، در داخل جعبه کنسول وجود دارد که این اقلام، شامل یک جفت کنترلر جوی-کان، داک مخصوص آن و موارد دیگر است.

 

اما نکته مهم اینجاست که شروع کار با سوییچ اندکی با دیگر کنسول‌هایی که امروز می‌شناسیم فرق دارد. در مورد پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، ماجرا به این صورت است که شما می‌دانید صرفا با خرید خود کنسول و بدون تهیه لوازم جانبی، می‌توانید به راحتی هر چه تمام‌تر به بازی کردن بپردازید و تا ساعت‌ها سرگرم شوید. نینتندو با آوردن امکان بازی به صورت چندنفره به کنسول سوییچ، حرکت رو به جلوی بسیار بزرگی را انجام داد و نکته مهم اینجاست که این عمل قرار نیست به این راحتی‌ها هم باشد؛ مثلا قرار نیست روند به این گونه باشد که شما از دوست خود بخواهید که جوی‌-کانش را بیاورد و سپس بازی کنید. قبل از هر چیزی، این را باید گفت که پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، هر دو در زمان عرضه قیمتی بسیار بالاتر از سوییچِ ۳۰۰ دلاری داشتند، اما خب، موضوع مورد بحث ما این است که سوییچ واقعا ۳۰۰ دلار قیمت ندارد!

 

در ادامه ما پس از بررسی و تحقیق، یک لیست از اقلامی که به احتمال زیاد خریداران نینتندو سوییچ برای تهیه آن‌ها اقدام خواهند کرد را جمع‌آوری کرده‌ایم. بگذارید قبل از هر چیز، موردی را برای‌تان روشن کنیم: قیمت نهایی سوییچ و تمامی تجهیزاتی که برای بازی کردن لازم هستند، قرار نیست ۳۰۰ دلار باشد!

 

 

نینتندو سوییچ

Wii U در کنار نینتندو سوییچ

کارت microSD با حافظه ۶۴ گیگابایت - قیمت: ۲۷/۴۹ دلار


کنسول سوییچ در هنگام عرضه فقط و فقط ۳۲ گیگابایت حافظه خواهد داشت و این موضوع با توجه به این‌که دیده‌ایم بازی‌ای مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild قرار است بیش از ۱۰ گیگابایت از حجمش را اشغال کند، می‌توان گفت که شما برای راحت بازی کردن، قطعا به خرید کارت microSD نیاز خواهید داشت. تازه این را هم باید بدانید که رابط کاربری سوییچ بخشی از حافظه ۳۲ گیگابایتی‌اش را اشغال می‌کند و این یعنی، حافظه‌ای که در دسترس گیمر قرار می‌گیرد، قطعا کمتر از ۳۲ گیگابایت است. همانطور هم که ذکر شد، نسخه دیجیتالی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild دست کم ۱۳/۴ گیگابایت از حجم کنسول را اشغال می‌کند که این مقدار، چیزی حدود ۴۲ درصد از حجم کلی کنسول است!

 

با این اوصاف، تنها راهی که برای شما باقی می‌ماند (به جز خرید microSD) تهیه بازی‌ها به صورت فیزیکی است؛ در  غیر این‌‌صورت، حتما باید فضای داخلی سوییچ را گسترش دهید. در قسمت پشتی پایه کنسول سوییچ، یک درگاه کارت microSD وجود دارد که می‌تواند کارت‌هایی تا حافظه ۲ ترابایت (۲ هزار گیگابایت) را شناسایی کند؛ جالب است بدانید که کارت microSD دو ترابایتی اصلا ساخته نشده است و پر حافظه‌ترین microSD ساخته شده، می‌تواند تا ۲۵۶ گیگابایت داده را در خود ذخیره کند. حتی اگر کارت ۲ ترابایتی هم ساخته شود، تهیه‌اش برای گیمرها راحت نخواهد بود؛ چرا که کارت‌های ۲۵۶ گیگابایتی در حال حاضر چیزی حدود ۱۵۰ دلار قیمت دارند. دیگر خودتان حساب کنید که خرید کارت ۲ ترابایتی چقدر هزینه روی دست گیمر می‌گذارد!

 

نینتندو گفته است که کنسول سوییچ از کارت microSD با حافظه ۲ ترابایت پشتیبانی خواهد کرد. بگذارید نکته‌ای جالب را به شما بگوییم، کارت microSD دو ترابایتی اصلا ساخته نشده است و پر حافظه‌ترین کارت، ۲۵۶ گیگابایت حافظه دارد!


شما قادر هستید توسط یک کارت microSDXC با حافظه ۶۴ گیگابایت، ظرفیت داخلی سوییچ را سه برابر کنید که البته قیمت بسیار مناسبی هم دارد. پیشنهاد ما به شما کارت‌های The Wirecutter و Samsung Evo+ است که کمتر از ۲۸ دلار قیمت دارند. اگر هم دوست دارید حافظه بسیار زیادی در اختیار داشته باشید، می‌توانید کارت‌های ۲۰۰ گیگابایتی را با قیمت کمتر از ۷۰ دلار از فروشگاه آمازون تهیه کنید. نینتندو گفته است که در هنگام عرضه Nintendo Switch، این کنسول از هاردهای اکسترنال که با USB به دستگاه متصل می‌شوند، پشتیبانی نخواهد کرد، اما این احتمال وجود دارد که در آینده این اتفاق بیافتد. 

 

 

کنترلرهای اضافی جوی-کان - قیمت: به تنهایی ۵۰ دلار، به‌صورت جفت ۸۰ دلار

 

در جعبه نینتندو سوییچ یک جفت کنترلر جوی-کان وجود خواهد داشت. جوی-کان‌ها در دو رنگ‌بندیِ نئونی (جوی-کان سمت چپ به رنگ آبی نئونی و جوی-کان سمت راست به رنگ قرمز نئونی) و خاکستری عرضه خواهند شد. جالب است بدانید که هر کدام از جوی-کان‌ها به صورت جداگانه هم قابل استفاده خواهند بود، اما برای بازی‌های چندنفره‌ای مثل Arms، هر کدام از بازیکنان به یک جفت کنترلر نیاز خواهند داشت و طبیعتا لازم است باز هم از جیب خود برای خرید جوی-کان، پول پرداخت کنید. این را هم باید گفت که به همراه جوی-کان‌ها، برای بازی‌های چندنفره‌ای که در یک مکان انجام می‌شوند، به ازای هر جفت جوی-کان، به یک گیم‌پد تازه هم نیاز پیدا خواهید کرد (دلیل لازم بودن استفاده از گیم‌پد را در ادامه توضیح خواهیم داد.) کنترلرهای معمولی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 هم‌اکنون با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسند و این‌که بخواهیم برای خرید یک جفت جوی‌-کان اضافی، ۸۰ دلار پرداخت کنیم، کمی اذیت‌کننده است.

 

نکته‌ای هم که باید بدانید این است که دو کنترلر جوی‌-کانی که در یک جعبه قرار دارند، دقیقا مثل هم نیستند و هر کدام از آن‌ها برای متصل شدن به یک سمت کنسول ساخته شده‌اند. بر روی دکمه‌های کنترلرِ سمت راستی، حروف A و B و C و D دیده می‌شوند و این در حالی است که در کنترلر سمت چپ، بر روی دکمه‌ها، جهت‌ها وجود دارند. همچنین این را هم باید گفت که کنترلر سمت راستی دارای یک دوربین فرو سرخ (IR Camera) و یک سنسور NFC خواهد بود.


در هنگام عرضه (اگر بخواهید نینتندو سوییچی که دارای کنترلرهای نئونی است را خریداری کنید) جوی-کان سمت چپ دارای رنگ آبی نئونی و جوی-کان سمت راست دارای رنگ قرمر نئونی خواهد بود؛ اگر بخواهید، می‌توانید بعدا با هزینه اضافی، جوی-کان‌هایی را تهیه کنید که رنگ‌بندی‌ای دقیقا بر عکس دارند؛ یعنی جوی-کان سمت چپی قرمز، و جوی-کان سمت راستی آبی خواهند بود. این امر، این امکان را به شما می‌دهد که در صورت تمایل، رنگ دو کنترلر را با هم تطبیق دهید و همزمان از کنترلرهای قرمز یا آبی استفاده کنید.

 

 

نینتندو سوییچ

همانطور که می‌بینید، اگر جوی-کان سمت راست را به صورت افقی نگه دارید، آنالوگ کنترلر دقیقا در وسط قرار می‌گیرد

کنترلر پرو نینتندو سوییچ - قیمت: ۷۰ دلار

 

مدت‌هاست که نینتندو کنسول‌هایی را به بازار عرضه می‌کند که دارای کنترلرهای جالبی نیستند و نمی‌توان زیاد با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. همین موضوع باعث شد که به هنگام دیدن جوی-کان‌ها و قابلیت‌های جالب‌شان که نشان می‌دهند نینتندو آمده تا اشتباهاتش را جبران کند، خیلی متعجب نشویم. با همه خوبی‌ای که جوی-کان‌‌ها دارند، باید گفت که در مواردی خاص، اصلا کنترلرهای راحتی نیستند و با وجود این‌که قیمت بالا‌تری از کنترلر ایکس‌باکس وان هم دارند، در بسیاری از استفاده‌ها، از لحاظ راحت و خوش‌دست بودن، اصلا به پای آن نمی‌رسند.

 

بر خلاف تقریبا تمامی کنترلرهای دیگر نینتندو، پد‌های سنتی جهت‌دارِ صیلب‌مانند کنسول، با چهار عدد دکمه جهت‌دار جدا از هم، جایگزین شده‌اند. کنترلرها اندازه نسبتا کوچکی دارند و اگر بخواهید مثلا جوی-کان سمت راست را به‌صورت افقی نگه دارید، احساس بسیار بدی به شما دست می‌دهد و حس می‌کنید که کنترلر بیش از حد کوچک است. این را هم باید بدانید که به هنگم افقی نگه‌داشتن جوی-کان‌ها، آنالوگ کنترلر دقیقا در وسط قرار می‌گیرد.

 

حتی با وجود متصل کردن جوی-کان‌ها به گریپ، باز هم آن حس و حالِ دیگر کنترلرها به فرد القا نمی‌شود و در برخی بازی‌های خاص، مثل بازی‌های مبارزه‌ای، فرد حس می‌کند که کنترلر یک چیزی کم دارد. بنابراین و با توجه به این موضوع، تنها یک انتخاب برای‌تان می‌ماند و آن هم خرید کنترلرهای پرو هستند که برچسب قیمت ۷۰ دلاری دارند.

 

جالب است بدانید که شما می‌توانید کنترلرهای جوی-کان را به گریپ مخصوص‌شان متصل کنید و به راحتی یک کنترلر سنتی بسازید که قطعا بازی کردن با آن، در اکثر مواقع راحت‌تر خواهد بود. اما با متصل کردن جوی‌-کان‌ها به گریپ مخصوص، باز هم آن حس و حالِ دیگر کنترلرها به فرد القا نمی‌شود و طرح کلی کنترلر به‌گونه‌ای می‌شود که در برخی بازی‌های خاص، مثل بازی‌های مبارزه‌ای، فرد حس می‌کند که کنترلر یک چیزی کم دارد. بنابراین و با توجه به این موضوع، تنها یک انتخاب برای‌تان می‌ماند و آن هم خرید کنترلرهای پرو هستند که ننیتندو گفته است ۷۰ دلار قیمت دارند. این کنترلرها، آنالوگ‌هایی شبیه به کنترلر ایکس‌باکس وان دارند و پد جهتی آن‌ها نیز همان شکل صلیب‌مانند سنتی را دارد. کنترلرهای پرو قیمت نسبتا بالایی دارند و هر کسی حاضر نیست ۷۰ دلار برای آن‌ها هزینه کند.


ممکن است فکر کنید که چرا کنترلرهای پرو این‌قدر گران‌قیمت هستند. قیمت ۷۰ دلاری کنترلرهای پرو، این کنترلرها را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین کنترلرهای سنتی می‌کند که در بازار وجود دارد. مدل‌های معمولی کنترلر ایکس‌باکس وان و همچنین دوال‌شاک 4 های پلی‌استیشن 4، قیمتی ۶۰ دلاری دارند. حدس ما این است که کنترلرهای پرو قرار است قابلیت‌های ویژه‌ای را برای کنسول سوییچ به همراه بیاورند؛ قابلیت‌هایی مثل HD rumble، یک تراشه NFC برای پشتیبانی از آمیبو و سنسور ژیروسکوپ برای فرمان‌های حرکتی.

 

 

نینتندو سوییچ

گریپ شارژر کنسول ننیتندو سوییچ

گریپ شارژر کنترلرهای جوی-کان - قیمت: ۳۰ دلار

 

در جعبه کنسول سوییچ، فقط یک عدد گریپ جوی-کان وجود خواهد داشت که اساسا یک قالب پلاستیکی است تا با متصل کردن کنترلرهای جوی-کان به آن، این کنترلرها تبدیل به کنترل‌های سنتی و معمولی که در بازار وجود دارند، بشوند. مشکل اینجاست که شما محکوم به استفاده از فقط ۱ عدد از این گریپ‌ها هستید و این گریپ‌های معمولی، به صورت جداگانه به فروش نمی‌رسند؛ به جای آن، نینتندو گریپ‌های شارژر را به فروش می‌رساند که قیمتی بالغ بر ۳۰ دلار دارند.


اگر بخواهید جوی-کان‌های جدیدی را برای بازی‌های چندنفره تهیه کنید، خریدن گریپ اضافی امری ضروری خواهد بود. تصور کنید که از دوست خود می‌خواهید به خانه‌تان بیاید تا با هم بازی‌ای مثل NBA 2K18 را بازی کنید. اگر از دوست‌تان بخواهید که با جوی-کان‌های بدون گریپ بازی کند و خودتان جوی-کان‌های‌تان را به گریپ متصل کنید، نشان خواهید داد که دوست خوبی برایش نیستید! مثل این‌که تنها راه حل این است که اصلا از گریپ استفاده نکنید!


اگر می‌خواهید به هنگام استفاده از کنترلرها، آن‌ها را شارژ کنید، فقط یک گزینه انتخاب دارید: استفاده از گریپ‌های شارژر. (البته این موضوع مربوط به وقتی می‌شود که از کنسول دور هستید، وگرنه تا زمانی که کنترلرها به خود کنسول متصل باشند، یعنی همان حالت قابل‌حمل سوییچ، نیازی به گریپ نخواهید داشت.) اگر به هنگام بازی با کنترلرها از راه دور، شارژشان تمام شود و شما گریپ شارژر نداشته باشید، مجبور هستید که برای شارژ مجدد آن‌ها، به نینتندو سوییچ متصل‌شان کنید.

 

بازی‌های مختلف - قیمت: حداکثر ۶۰ دلار

 

این را باید بگوییم که قبول داریم خرید بازی‌ها چیزی است که در مورد هر کنسولی وجود دارد و نمی‌توان آن را خیلی به قیمت خود دستگاه مربوط کرد. اما این را باید بدانید که بر خلاف Wii و Wii U، کنسول نینتندو سوییچ به همراه یک بازی (بدون پرداخت هزینه اضافی) منتشر نخواهد شد. (اگر یادتان باشد Wii و Wii U به ترتیب همراه با بازی‌های Wii Sports و Nintendo Land عرضه شده بودند.) رجی فلس-ایمی، رییس نینتندوی آمریکا، در مصاحبه‌ خودش با سایت گیم‌اسپات گفته بود که دلیل این کار نینتندو، این بوده است که این کار، قیمت سوییچ را افزایش می‌داده است.

 

به جای آن‌که نینتندو، سوییچ را به همراه یک بازی مخصوص عرضه کند، این کمپانی قرار است در روز عرضه به عنوان لانچ‌تایتل چندین بازی را به صورت جداگانه عرضه کند. یکی از این بازی‌ها، بازی 1-2-Switch است که قطعا تا مدت‌ها طرفداران را سرگرم خواهد کرد؛ خصوصا در مهمانی‌‌ها. 1-2-Switch یک بازی ۵۰ دلاری است. قیمت بازی‌های سوییچ به حداکثر ۶۰ دلار می‌رسد و این را هم باید بدانید که بازی‌های دیجیتالی‌ای مثل Snipperclips قیمتی کمتر دارند. برای مثال همین بازی، با قیمت ۲۰ دلار به صورت دیجیتالی قابل‌تهیه است.

نینتندو سوییچ

رنگ‌بندی نئونی کنترلرهای جوی-کان


حال که همه موارد را ذکر کردیم، بهتر است محاسبات را انجام دهیم و قیمت نهایی سوییچ و اقلامش (که برای راحت بازی کردن به آن‌ها نیاز خواهید داشت) را ذکر کنیم:

۲۹۹/۹۹ دلار برای خود کنسول + ۲۷/۴۹ دلار برای کارت microSD با حافظه ۶۴ گیگابایت + ۷۹/۹۹ دلار برای یک جفت کنترلر جوی-کان اضافی + ۶۹/۹۹ دلار برای کنترلر پرو + ۲۹/۹۹ دلار برای گریپ شارژر جوی-کان + یک بازی ۶۰ دلاری = ۵۶۷/۴۴ دلار!

 تهیه کنسول نینتندو سوییچ چقدر خرج بر می‌دارد؟ ۳۰۰ دلار یا در واقع، ۶۰۰ دلار!؟؟

این را هم لازم است به شما بگوییم که قیمت ۵۷۰ دلاری سوییچ، بدون حساب کردن قیمت تجهیزاتی مثلِ داک اضافی به دست آمده است؛ داکی که با این‌که کار خیلی عجیبی انجام نمی‌دهد و ویژگی‌های جالب زیادی ندارد، قیمتش به ۹۰ دلار می‌رسد.این را هم بدانید که در این محاسبات، هزینه لازم برای شارژ اشتراک سرویس آنلاین سوییچ را نگفته‌ایم و مطمئن باشید که اگر بخواهید از سرویس آنلاین استفاده کنید، این رقم افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت. برای تهیه اشتراک یک‌ساله‌ی ایکس‌باکس لایو و پلی‌استیشن نتورک، لازم است که ۶۰ دلار پول پرداخت کنید و انتظار داریم که سرویس آنلاین سوییچ قیمت کمتری داشته باشد. 


نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا کنون به قیمت واقعی نینتندو سوییچ فکر کرده بودید؟ دیدگاه‌های خود را با تک‌شات در میان بگذارید.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه کنسول نینتندو سوییچ چقدر خرج بر می‌دارد؟ ۳۰۰ دلار یا ۶۰۰ دلار؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..