تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره برداری ازایستگاه کشف‌رود قطار شهری مشهد

ایستگاه کشف‌رود به عنوان اولین ایستگاه خط 2 قطارشهری واقع در بولوار طبرسی دوم افتتاح شد.

بهره برداری ازایستگاه کشف‌رود قطار شهری مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در جریان افتتاح این ایستگاه در جمع خبرنگاران، گفت: مسافرگیری از ایستگاه کشف‌رود آغاز و فردا سه‌شنبه پنجم بهمن کار تست گرم قطارشهری آغاز خواهد شد.

کیانوش کیامرز با اشاره به اینکه ایستگاه میانی قطارشهری در بولوار طبرسی و میدان فجر در هفته‌های گذشته به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: همچنین هفته آینده ایستگاه نبوت (ابتدای چهارراه گاز) افتتاح می‌شود و به مرور ایستگاه میدان راه‌آهن و میدان شهدا نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی از مسیر 8 کیلومتری از کشف‌رود تا راه‌آهن، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری و ریل سوم به اتمام رسیده است. 

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با تاکید بر اینکه برای تکمیل عملیات احداث ایستگاه شهدا به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم، افزود: برای اینکه کار به برنامه زمانبندی برسد، سوزن‌ها با کمک هواپیما از هند به ایران ارسال شد و در روزهای آینده بتن‌ریزی سوزن صورت می‌گیرد.

کیامرز اتمام ایستگاه شهدا و اتمام بتن‌ریزی سوزن ایستگاه شهدا را دو نقطه بحرانی کار خواند و ادامه داد: برنامه‌ریزی شده ، کار تا بیست و دوم بهمن به اتمام برسد و تا بیست و ششم بهمن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او ابراز کرد: این قول را به مردم داده‌ایم که تا پایان بهمن‌ بهره‌برداری از فاز نخست خط 2 انجام شود.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه دیروز قطار شهری تا ایستگاه مفتح به صورت تست سرد وارد تونل شد، گفت: این کار به منظور کنترل و تست فاصله قطار تا لبه سکوها انجام شد. 

او با اشاره به اینکه پس از انجام تست گرم، تمرکز بر روی اتمام ایستگاه میدان شهدا معطوف می‌شود، افزود: عملیات بهره‌برداری از قطار شهری طبق دستور شهردار مشهد به پیش می‌رود.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد تصریح کرد: عمدتا کار بهره‌‌برداری با 4 تا 5 ساعت فعالیت قطارشهری آغاز می‌شود. چون با استفاده از 3 رام کار آغاز می‌شود، بنابراین شاید 6 تا 10 صبح یا 8 صبح تا 12 ظهر کار مسافرگیری انجام شود.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد در خصوص فاز دوم خط 2، نيز گفت: برای تکمیل فاز دوم به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. اما امسال 50 درصد بودجه قطار شهری از سوی دولت کاهش یافت. گرچه هم‌اکنون رایزنی با دولت انجام می‌دهیم تا مجوز فروش اوراق مشارکت را کسب کنیم.

کیامرز اضافه کرد: طبق برنامه، بهره‌برداری از خط 2 در سال 96 پیش‌بینی شده است اما با این شرایط کار سخت است. چون باید تجهیزات وارد کنیم و کارهای ساختمانی را انجام دهیم.

او ادامه داد: خط 3 حرکت خوبی دارد. دو دستگاه TBM یکی چهارراه خیام و دیگری میدان توحید است و هر دو با سرعت زیادی حرکت می‌کنند كه به موازات حرکت سریع دستگاه، به منابع مالی نیاز است. 

کیامرز در پایان اظهار داشت :تلاش می‌کنیم تونل خط 3 را در مدت 3 سال به اتمام برسانیم و عملیات خط 3 را به صورت مجزا از خط 2 با برنامه‌ریزی خوبی به پیش می‌بریم.

انتهای پیام// ف ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره برداری ازایستگاه کشف‌رود قطار شهری مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..