تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رودخانه ایرندگان خاش طغیان کرد

به گزارش ایرنا منطقه ایرندگان یکی از نقاط مهم گردشگری شهرستان خاش بوده که 2 رودخانه ایرندگان و مرنتاک زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده و همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران هستند.
هم اینک این رودخانه ها پر آب شده و نشاط و شادابی را به مردم منطقه هدیه کرده است.
به دنبال بارشهای امروز رودخانه ایرندگان پر آب و به دنبال آن سدهای خاکی این منطقه آبگیری شدند.
متوسط بارشها تا حوالی ساعت 12 ظهر امروز در منطقه ایرندگان 30 میلی متر بوده که بر این اساس مقدار بارش در دادکان 30، رحمان آباد و مارندگان هرکدام 28، نیلگان و چگرد نیز 20 میلی متر ثبت شده است.
بر حسب گزارش های دریافتی برخی خانه های خشت و گلی و دیوارهای قدیمی منازل ایرندگان بر اثر بارشها آسیب دیده و خسارتهایی به تاسیسات آب روستایی این بخش وارد شده است.
شماری از مردم ایرندگان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کردند: بسیاری از خانه های خشت و گلی و زمینهای کشاورزی و قنوات به دنبال بارشها و نیز طغیان رودخانه آسیب دیده اند.
محمد دادکانی از روستای دادکان گفت: خانه بسیاری از نزدیکان ما بطور کامل تخریب شده است.
احمد ایرندگانی یکی دیگر از اهالی ایرندگان اظهار داشت: بافت خانه ها در اکثر روستاهای ایرندگان قدیمی و خشت و گلی است.
احسان ایرندگانی هم با اشاره به اینکه باران همیشه رحمت است بیان کرد: گر چه دیوار منزل ما بر اثر باران فرو ریخته اما شکرگذار نعمتهای پروردگار متعال هستیم و باران را رحمت الهی بر مردم این منطقه می دانیم.
وی ضرورت توجه مسئولان به مردم محروم و نیازمند منطقه ایرندگان را خواستار شد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خاش به خبرنگار ایرنا گفت: چندین خانوار ساکن در محلات حیدرآباد، محمدآباد، اسلام آباد، آبترش و نیز ناصری و نصرت آباد بر اثر بارشهای امروز دچار مشکل شده و حدود 30 خانوار آسیب زیادی دیده و نیازمند امدادرسانی هستند.
یحیی هاشمزهی اظهار داشت: در پی ریزش باران و بروز مشکلاتی برای مردم به اتفاق فرماندار، معاون سیاسی فرمانداری و اعضای شورای شهر و مجموعه عوامل سخت کوش در شهرداری خاش از مناطق آسیب دیده بازدید به عمل آمد که فرماندار دستورات لازم برای حل مشکلات در اسرع وقت را صادر کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان خاش نیز با تایید تخریب کامل برخی از منازل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: حسب دستور فرماندار خاش کار امدادرسانی به شماری از خانوارهای آسیب دیده انجام شد.
محمدامین حسین زهی بیان کرد: 6 اکیپ امدادی این نهاد مشغول بررسی مشکلات و خدمت رسانی به مردم هستند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رودخانه ایرندگان خاش طغیان کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..