تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محرابی:‌ ظرفیتهای متعدد مشهد باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد

حسن محرابی عصر دوشنبه در نشست مشترک مدیران مسئول رسانه ها و خبرگزاری های ملی با موضوع مشهد پایتخت فرهنگی اسلامی در مشهد افزود : شهرهای خارجی اغلب به دلیل وجود یک مجسمه با تلاش رسانه ای به سمبل فرهنگی و گردشگری تبدیل می شوند .
وی بیان کرد: شهر مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از ظرفیتهای گسترده در بخشهای مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است و رسانه ها باید از این ظرفیتها برای معرفی و جهانی کردن این شهر استفاده کنند.
محرابی ادامه داد : انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ظرفیت عظیم و برجسته ای است و رسانه ها می توانند در این حوزه تاثیر گذار باشند .
وی گفت: فعالیتهای فرهنگی از دیرباز از خراسان آغاز شده و این سرزمین مهد فرهنگ و ادب است و رسانه ها باید نگاه ویژه ای به این خطه داشته باشند.

*معرفی مشهد و پایتخت فرهنگی جهان اسلام بدون ظرفیت رسانه ها امکان پذیر نیست
مسئول دبیرخانه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در این نشست اظهار کرد : معرفی ظرفیتهای مشهد و پایتخت فرهنگی جهان اسلام بدون ظرفیت رسانه ها امکان پذیر نیست.
محمد کاظم دبیری افزود : از ظرفیت رسانه ها باید برای معرفی ظرفیت های مشهد به جهان و به خصوص کشورهای اسلامی نهایت استفاده را کرد.
وی بیان کرد : سوم مرداد ماه سال جاری در هیات دولت ساختار تشکیلاتی ستاد مشهد 2017 به تصویب رسید و شورای سیاستگذاری در موضوع مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت و مسئولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و 17 دستگاه ملی و استانی شکل گرفت.
دبیری ادامه داد: ستاد ملی شهرسازی این رویداد نیز با محوریت وزیر راه و شهرسازی و ستاد برنامه ریزی استانی با محوریت استاندار خراسان رضوی و 27 عضو فعال راه اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد : باید از طریق برنامه های مختلف داشته های فرهنگی ، تمدنی و تاریخی مشهد به جهانیان معرفی شود .
دبیری با بیان اینکه بارگاه منور رضوی همواره به عنوان بزرگترین ظرفیت مشهد برای معرفی در جهان اسلام است، افزود: رویداد مشهد 2017 در کنار این ظرفیت عظیم فرصتی استثنائی برای جهانی شدن مشهد است.
وی با تاکید بر وجود وحدت و انسجام بین مدیران،متولیان و مردم در برگزاری رویداد مشهد 2017 گفت : اصفهان در سال 2006 که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود نمره خوبی در زمینه وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم گرفته بود که البته در رویداد مشهد 2017 نیز سعی شد این وحدت و انسجام حفظ شود .
وی با تاکید بر تعاملات فرهنگی در این سال افزود: افتتاحیه رسمی مراسم رویداد مشهد 2017 با حضور 260 نخبه از کشورهای مختلف ، سفرای مستقر تهران و بانوان نخبه در شجره طوبی فردا پنجم بهمن ماه برگزار می شود.
وی تاکید کرد : کلانشهر مشهد ظرفیتهای فراوانی دارد که باید به کمک رسانه ها این مزیتها و ظرفیتهای به دنیا معرفی شود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال میلادی 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
در این چهارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 شهریور سال گذشته برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.
پنجم بهمن ماه سال جاری مراسم افتتاحیه رسمی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار می شود.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محرابی:‌ ظرفیتهای متعدد مشهد باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..